کد خبر: 651963
تاریخ انتشار :

دستور یارانه‌ای جدید رئیسی + جزئیات

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شامگاه امروز دوشنبه (19 اردیبهشت) در پنجمین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم، اظهار داشت: مسئله جان مردم مسئله و دغدغه اصلی دولت در بدو تشکیل دولت سیزدهم و متاسفانه روزانه در کشور 700 کشته داشتیم اما به لطف خدا امروز به 7 کشته رسیده‌ایم.

دستور یارانه‌ای جدید رئیسی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی با بیان اینکه امروز همه نسبت حل مسئله ارز ترجیحی و چند نرخی متفق القول هستند، گفت: شاید در زمان و نوع اجرا آن مسئله باشد اما بالاخره باید در یک نقطه ای اتفاق نظر کرد که انجام شود و دولت این تدبیر را اندیشید که باید قانون مجلس اجرا شود، پس در قانون بودجه ۱۴۰۱ نبود ارز 4200 تومانی تکلیف شده بود، بلکه آن چیزی که تکلیف شده بود ارز به صورت ETS بود، یعنی ارز نیمایی یا به نحوی ارز آزاد در بودجه پیش‌بینی شده بود، یعنی اگر ارز به صورت ETS باشد، وارد کننده باید با ارز آزاد کالای اساسی را وارد کند طبیعتاً این اقدام در بازار تاثیر خواهد گذاشت و جبران آن در قانون پیش بینی شده است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ابتدا باید مردم در جریان اقدامات قرار بگیرند اما برخی شرایط اقتصادی، جهانی و منطقه‌ای بر روی سیاست ها تاثیر گذار است اما باید اقداماتی صورت گیرد که واکنش ما انفعال یا خنثی نباشد بلکه فعال باشد لذا دولت هم برنامه دارد و هم به نحوه کار اشراف دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: حذفی برای ارز ترجیحی در کار نیست؛ بلکه عادلانه و مردمی سازی این نوع ارز انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: ما برای سه دهک کم‌درآمد، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های بالاتر ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی در نظر گرفته ایم.

رئیسی گفت: همه مردم از نان و دارو یا بنزین برخوردار هستند و به هیچ وجه قیمت آن ها تغییر نخواهد کرد. و همچنین یارانه کمک معیشتی نقدی تا یک یا دو ماه ادامه خواهد داشت تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود.

وی تاکید کرد: نان سنتی با نرخ فعلی به دست همه مردم خواهد رسید و دارو نیز از طریق بیمه‌ها با همین قیمت امروز عرضه می‌شود و این یارانه به بیمه‌ها هم پرداخت می‌شود و قیمت بنزین هم افزایش نخواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی، صادق الوعد است، گفت: یارانه کمک معیشتی قبل از گران شدن کالاها و افزایش قیمت‌ها یه حساب مردم واریز می‌شود و تا در مدت دو تا سه ماه آینده کالابرگ الکترونیکی به همه مردم به عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود که البته قیمت کالاها از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام خواهد شد تا مردم با این کمک معیشتی زندگی خود را تنظیم کنند.

رییسی درباره احتمال اعتراضات به تقسیم بندی دهک‌ها، بیان داشت: سامانه‌هایی که از سوی دولت در نظر گرفته شده، این ظرفیت را دارد که هرگونه اعتراض و شکایت در دهک‌ها یا حذف نام آنان از سامانه‌ها را دریافت و به آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: یارانه کمک معیشتی برای حمایت از مردم است و بعداً آن را به کالابرگ تبدیل خواهیم کرد و اگر در این مدت مشکل یا اخلالی باشد، حتماً مسئولان مربوطه یا شخصاً با مردم در میان می‌گذاریم تا در جریان کار قرار بگیرند.

رئیس جمهور درباره قیمت کالاها نیز افزود: این طور نیست که هر کسی در هر جایی و هر وقت که می‌خواهد قیمت کالا را گران کند زیرا به هیچ وجه این اجازه داده نمی‌شود و سازمان حمایت از مصرف کننده موظف است قیمت کالاها را اعلام کند و بخش های نظارتی هم باید بر موضوع نظارت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها