کد خبر: 652212
تاریخ انتشار :

خاتمی: بر پیشانی این دولت صداقت نوشته شده است

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد:‌ دولت کمر همت بسته تا آرام آرام جراحی اقتصادی را انجام دهد و در این زمینه با مردم نیز صادق است.

خاتمی: بر پیشانی این دولت صداقت نوشته شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا بیان کرد: از جلوه‌های تقوا آن است که هر زمان از دیگری سخنی گفته می‌شود در آن حرف ناصوابی گفته نشود. غیبت و تهمت حرام است. نباید حرفی را که فردی نزده به آن نسبت دهیم. نسبت دادن بی حساب به دیگران بی‌تقوایی است. امام علی (ع) فرمودند که ایمان سه نشانه دارد که یکی از آن‌ها تقوا است و از جلوه‌های تقوا آن است که زمانی که در رابطه با دیگران سخن می‌گوییم حریم خدا را رعایت کنیم. خداوند در هر مکانی با شما است. این همراهی مکان و زمان نمی‌شناسد. همان طوری که شما هیچ‌گاه از خودتان غایب نیستید خداوند نیز همه جا با شما است. امام (ره) فرمود عالم مظهر خداست و در مظهر خدا معصیت نکنید. خداوند نه تنها از ظاهر عمل بلکه از باطن عمل شما نیز آگاه است و می‌داند که چه نیتی در سر دارید. خداوند از پنهان و آشکار شما آگاه است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: در رابطه با مسائل اقتصادی به ویژه در خصوص گرانی‌ها که از مسائل روز کشور است ۱۴ نکته را آماده کرده و خدمت شما می‌گویم. خطیبی که از گرانی‌ها سخن نگوید انگار خطیب این مردم نیست و بنده براساس وظیفه‌ام این نکات را آماده کردم و خدمت شما می‌گویم. اولین نکته این است که انصاف در هر عرصه‌ای فضیلت است. انصاف یعنی قضاوت واقع‌بینانه داشتن. قضاوت جناحی، باندی، کینه‌توزانه و متملقانه، منصفانه نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها