کد خبر: 652229
تاریخ انتشار :

مخبر: کشور در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد

معاون اول رییس جمهور گفت : کشور نه تنها در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد باید متذکر شد که دولت سیزدهم در تامین منابع مالی تهیه کالاهای اساسی خوب عمل کرد.

مخبر: کشور در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر جمعه در بازدید از انبار مرکزی شهید آیت الله مدرس در شهرستان رباط کریم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران و فرماندار رباط کریم همراه بود درباره بحث تامین کالاهای اساسی گفت: دو موضوع موجودی فراوانی کالاها در انبارها و قیمت کالاها که برای دولت مهم بود و به طور کلی باید در نظر گرفته می شد و همچنین موضوع مهمی که قیمت ها در دنیا تغییر کرده و این وضعیتی که در منطقه است مشکلاتی را در قیمت محصولات ایجاد کرده است قیمت های کالاهای اساسی تعیین شد.

معاون اول رییس جمهور : کشور در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد

وی افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد مشکلات ناشی از این طرح معظم اقتصادی دولت ، پیش بینی های بسیار خوبی همکاران ما در دولت و وزارت جهاد کشاورزی انجام داده بودند و همچنین تامین مالی مناسب که برای تهیه کالا ها شده بود به کشور خیلی کمک کرد، بطوریکه ما نه تنها در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و همچنین در تامین مالی  تهیه کالا های اساسی  خوب عمل کردیم.

مخبر گفت: ما در تامین کالاهای وابسته به این کالای اساسی هم هیچ مشکلی نداریم یعنی در تولید مرغ روغن و تخم مرغ و موارد مشابه دارای ذخایر بسیار خوبی هستیم و ما در تعیین قیمت ها هم حداقل افزایش قیمتی که میسر بود را به دلیل این موارد که عرض شد از جمله مشکلات منطقه ای و جهانی را انجام دادیم.

معاون اول رییس جمهور گفت : همچنین در آزادسازی و متناسب سازی و جهت دار کردن ارز های یارانه از جمله ۴۲۰۰ تومانی ناچار بودیم و این زیر نظر قانون بود و باید این هدفمندی و آزاد سازی را اجرا می کردیم ، این کار در اختیار خود دولت نبود که انجام بدهد یا ندهد ، الزامات بودجه ای بود که باید این کار انجام می گرفت .

 مخبر ادامه داد: همکاران ما در دولت در اینجا محاسبات دقیقی انجام دادند یعنی اینکه کالاهایی مانند مرغ شیر روغن چه قیمتی داشته باشه را با توجه به تحلیلی که روند اقتصادی و الزامات و عواملی که روی قیمت های اقلام اثر داشت را بررسی و این قیمت ها تعیین شد.

وی افزود: نکته ای که مردم باید بدانند این است که در سهمیه و یارانه‌ای که به مردم پرداخت شد باز بر همین اساس بود یعنی محاسبه شده است این افزایش قیمت ها روی هزینه های سبد مردم که چه تاثیری دارد و بر اساس آن این قیمت ها  تعیین شده است.

مخبر در پایان گفت : در هفت دهک بیش از هزینه ای که به مردم تحمیل شده یارانه پرداخت شده و در دهک های پایین ممکن است هزینه‌هایی از جیب دهک‌های ۹ و ۱۰ باشد که ما سعی کردیم از دهک ۹ نباشد .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها