کد خبر: 652249
تاریخ انتشار :

سخنگوی کاخ سفید:خواسته‌های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به مذاکرات وین

سخنگوی کاخ سفید درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین مدعی شد که خواسته‌های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به این مذاکرات است.

سخنگوی کاخ سفید:خواسته‌های ایران مانع اصلی بر سر راه بازگشت به مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره مذاکرات وین و اینکه “آیا مسکو مانع از سرگیری این گفت‌وگوهاست؟” همچون سایر مقامات آمریکایی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و خواسته‌های مشروع ایران را مانعی برای ادامه مذاکرات برشمرد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، جن ساکی در این باره گفت: دیدگاه ما درباره توافق این است که ایران باید تصمیم بگیرد که آیا همچنان می خواهد بر شرایط خارج (از برجام) خود پافشاری کند یا آماده امضای یک توافق است.

وی در ادامه بدون اشاره به زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در مذاکرات مدعی شد: ما همچنین بر این باوریم که امضای یک توافق منافع تمام طرف‌ها را تامین خواهد کرد. اگرچه ما اقدامات روسیه در اوکراین و جنگ ‌و تجاوز علیه اوکراین را محکوم کرده‌ایم اما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه پیشرفت در توافق، ایران است.

جن ساکی در آخرین نشست خبری خود در این سمت در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت شهروندان دوتابعیتی بازداشت شده در ایران در شرایطی که مذاکرات وین متوقف شده است، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ما از وزارت امورخارجه در حال تلاش برای بازگرداندن تمام آمریکایی های بازداشت شده در کشوری دیگر به خانه خود است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این موضوع، همواره یک مسئله جدا از مذاکرات هسته‌ای با ایران بوده است، آنها در یک کانال نیستند. اما رئیس جمهور آمریکا متعهد است و تمام اقدامات لازم را برای آزادی این افراد در ایران انجام خواهد داد.

ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها