کد خبر: 652371
تاریخ انتشار :

کریمی‌اصفهانی: افزایش کنونی قیمت‌ها مشکلاتی برای دولت ایجاد می‌کند

احمد کریمی‌اصفهانی گفت: مردم در فشار قرار دارند و باید شرایط برای مردم طوری مهیا شود که اعتراضی صورت نگیرد و اگر دولت سعی‌اش را برای ارائه پاسخ مناسب به مردم به کار نگیرد، شرایط سخت می‌شود.

کریمی‌اصفهانی: افزایش کنونی قیمت‌ها مشکلاتی برای دولت ایجاد می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از مثلث‌آنلاین، احمد کریمی‌اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود پایین ‌آوردنشان بسیار سخت است. در همین چندروزی که گذشت هم قیمت کالاها افزایش یافت و هم نرخ ارز. وقتی نرخ ارز بالا می‌رود بر همه چیز اثر می‌گذارد و راحت نیست که نرخ ارز را پایین بیاوریم مگر آنکه بگوییم آنقدر ارز وجود دارد که می‌توان وارد بازار کرد که عرضه بیش از تقاضا شود که در آن صورت هم قیمت کالاها و هم نرخ ارز پایین می‌آید. مسائلی مانند نان، روغن و... که این‌روزها گران شده، با تقاضای کاذب هم روبه‌رو شده است که همین تقاضای کاذب باعث کمبود کالا شده است و خود کمبود کالا هم بر افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند».

او ادامه داد: «بنابراین چند پارامتر وجود دارد که حتما تقاضای بیش از حد نیاز از سوی مردم و به تبع آن کمبود کالا می‌تواند باعث افزایش قیمت شود. این شرایط دولت را دچار مشکلاتی خواهد کرد. دولت باید قبل از آنکه حراجی اقتصادی خود را آغاز می‌کرد، در وهله نخست عرضه را بسیار بالا می‌برد و از طرفی تقاضاهای ارزی بازار را پاسخ می‌داد تا نرخ ارز بالا نرود. وقتی این مقدمات فراهم نشد، حواشی پیرامون اصل طرح آن‌قدر زیاد شد که بیم آن می‌رود اصل اصلاحات عظیم اقتصادی دولت در میان این حاشیه‌ها گم شود. البته دولت تمام سعی خود را به کار گرفته و ما هم امیدواریم که بتواند امور را سامان دهد اما به نظر می‌رسد که می‌توانست در تهیه مقدمات کار، بهتر عمل می‌کرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ما باید بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب به سمت جهاد تبیین برویم؛ یعنی با مردم حرف بزنیم و آنها را قانع کنیم که شرایط سخت است و دولت به سمت اصلاحات عظیم اقتصادی می‌رود. این موضوع در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد».

کریمی‌اصفهانی در پایان درباره اعتراضات اقتصادی گفت: «دشمن در پی آن است که به اعتراضات داخلی دامن بزند و از آن سوءاستفاده کند. خب در این شرایط باید بگوییم که اصل اعتراضات اقتصادی نادرست است؟ خیر. مردم در فشار قرار دارند و باید شرایط برای مردم طوری مهیا شود که اعتراضی صورت نگیرد و اگر دولت سعی‌اش را برای ارائه پاسخ مناسب به مردم به کار نگیرد، شرایط سخت می‌شود. باید مردم را قانع کرد تا اعتراضات کم شود تا در این بین جلوی سوءاستفاده‌های دشمنان هم گرفته شود. به مردم عزیز هم عرض می‌کنم که قدری صبر داشته باشند؛ به هر حال دولت برنامه دارد و می‌خواهد اصلاحات مهمی در حوزه اقتصادی انجام دهد و طبیعی است که زمان می‌برد. برای اعتراض دیر نمی‌شود اما اگر دولت به همه شکل تحت فشار باشد، ممکن است از خیر اصلاحات اقتصادی بگذرد؛ پس باید به دولت فرصت داد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها