کد خبر: 652423
تاریخ انتشار :

میرسلیم:عقب ماندگی دولت در بروز کردن اطلاعات مردم در سامانه جامع ایرانیان

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل هرچه زودتر سامانه جامع رفاه ایرانیان تاکید کرد و گفت که دولت درباره بروز کردن اطلاعات مردم در سامانه جامع ایرانیان دچار عقب‌ماندگی است به همین دلیل فعلا یارانه نقدی داده تا مردم با آزادسازی قیمت‌ها دچار مشکل نشوند.

میرسلیم:عقب ماندگی دولت در بروز کردن اطلاعات مردم در سامانه جامع ایرانیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی میرسلیم  اظهار کرد: چند سال است که برنامه ریزی برای سامانه جامع رفاه ایرانیان انجام شده است تا تمام اطلاعات به طور دقیق گردآوری شود از جمله این‌که چه کسی در دهک اول و یا چه افرادی در دهک دهم قرار دارند. قرار بود این سامانه در اواخر سال گذشته تکمیل و عملیاتی شود اما هنوز نقض دارد.

وی اضافه کرد: اگر این سامانه بروز باشد هر کسی براساس استحقاقش از یارانه استفاده می‌کند کسی مثل من استحقاق دریافت یارانه را ندارد و اصلا هم نباید استفاده کند بلکه باید بنزین را به قیمت تمام شده فوب خریداری خلیج فارس خریداری و نان را آزاد بخرد. کسی که حقوق ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومانی دارد نیازی به یارانه دولت ندارد آن فردی به یارانه نیاز دارد که حقوقش به پنج میلیون تومان در ماه نمی‌رسد مرجع تشخیص در این باره سامانه جامع رفاه ایرانیان است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: باید سامانه جامع رفاه ایرانیان اطلاعات را گردآوری کند که در این باره عقب هستیم که باید هرچه سریع‌تر سامانه جامع رفاه ایرانیان کامل شود اساسا داشتن آمار دقیق به عنوان یکی از مولفه‌های پیشرفت کشورها است چون وجود اطلاعات اولیه مبنای تصمیم‌گیری است.

میرسلیم تاکید کرد: به دلیل نبود اطلاعات کافی پیش از اصلاح نظام پرداخت یارانه دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی را به بیشتر مردم پرداخت می‌کرد حال این‌که چه دلیلی دارد کسی که ماهیانه ۳۰ میلیون تومان حقوق بگیرد مشمول دریافت یارانه شود. ۴۵ هزار تومان برای کسی اهمیت دارد که درآمدی کمتر از حتی ۵۰۰ هزار تومان در ماه دارد پس تاکید می‌کنم در شرایط فعلی راه‌حل درست، تکمیل هرچه سریع‌تر سامانه جامع رفاه ایرانیان است.

وی توضیح داد: در چنین شرایطی دولت اجناس را با قیمت واقعی عرضه کرده و سپس مردم آن جنس را خرید می‌کنند و متناسب با استحقاقشان از دریافت یارانه مبلغی را از جیب پرداخت کرده و مابقی در قالب یارانه دولت پرداخت می‌شود اکنون دولت به دلیل عقب‌ماندگی یارانه نقدی در اختیار مردم قرار داد تا دچار مشکل نشوند ولی باید هرچه سریع‌تر این اطلاعات بروز شود که تاکید ما در مجلس شورای اسلامی همین است.

ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها