کد خبر: 652471
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

افزایش چشمگیر حقوق با اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: کف حقوق معلمان در سال گذشته ۳۶۰۰ تومان بود که امسال این عدد ۵۶۰۰ تومان شده و ۵۷ درصد رشد داشته است اما باز هم برای کم بودن آن پیگیری می‌کنیم.

افزایش چشمگیر حقوق با اجرای رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رتبه بندی معلمان

 یوسف نوری در مراسم افتتاحیه نهضت ملی طراحی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای (طرح شهید سردار سلیمانی) گفت: حاشیه شهر به دلایل مختلف که عمده آن مهاجرت است، نرخ رشد جمعیت بالایی دارد که این رشد حدود ۶ برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: لازم است کار جهادی جدی در بخش‌های مختلف داشته باشیم معاونت تربیت بدنی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای ورزشی را آماده کرده که ۲ هزار و ۱۰۰ فضا جدید است یعنی ۸۲۹ فضای ورزشی بازسازی، بهسازی و تعمیر می‌شوند.

نوری با تاکید براینکه ورزش باید به داخل مدارس برود ادامه داد: استعدادهای دانش آموزان بسیار خوب است که باید شکوفا شود. به برکت انقلاب اسلامی، حضور و مشارکت مردم و خیرین را داریم گروه‌های جهادی همه بسیج شدند تا کار انجام شود ما نیز زمینه را فراهم کردیم تا اتفاقات خوبی بیافتد.

وی اشاره کرد: در سفرهای استانی برای تهران مصوبات خوبی داشتیم که پیگیری می‌شود تا بخش مهم سند تحول بنیادین که یک ساحت مهم آن به عنوان ساحت زیستی بدنی است برای دانش آموزان محقق شود.

نوری با اشاره به اینکه مدارس بازگشایی شدند و کرونا کاهش یافت افزود: ۱۵ میلیون دانش آموز و ۴ میلیون نوآموز به مدرسه آمدند اما کرونا افزایش پیدا نکرد.

وی اظهار کرد: تعذیه رایگان دانش آموزان، رتبه‌بندی معلمان و اجرای این طرح از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

نوری ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای استانی تصویب شده که از جمله اقدامات دولت است تا در کارهای عمرانی اشتغال نیز ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اصلاح اقتصادی نیز گفت: این موضوع سختی‌هایی دارد، اما اگر خودمان مراعات کنیم و اجازه به سودجویان ندهیم این طرح به خوبی اجرا می‌شود و برکات خوبی نیز به همراه دارد.

وی اضافه کرد: کف حقوق معلمان در سال گذشته ۳۶۰۰ تومان بود که امسال این عدد ۵۶۰۰ تومان شده و ۵۷ درصد رشد داشته است اما باز هم برای کم بودن آن پیگیری می‌کنیم.

نوری خاطرنشان کرد: براساس گفته معاون تربیت بدنی و سلامت ایجاد زورخانه دانش آموزی در تمام استان‌ها و دهکده ورزشی دانش آموزی در دستور کار است همچنین مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی معلمان نیز احیا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تسلیت رحلت آیت الله فاطمی نیا گفت: دعای خیر این افراد پشت سر ما است به واسطه حضور دانشمندان در تولید واکسن کرونا و همت مردم انقلابی، اکنون سربلند هستیم.

احمد محرم‌زاده بابیان این‌که مجلس و دولت به معیشت و مقام معلمان توجه می‌کند، گفت: از آغاز به‌کار مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به‌صورت متحدانه تاکید بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را داشتند، چراکه پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: زمانی قصد داشتند تا سند ۲۰۳۰ را در آموزش و پرورش اجرا کنند، ولی با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانع اجرای این سند ننگین شدند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم کیفی‌سازی آموزش در مدارس تاکید کرد و یادآور شد: استعدادیابی و کیفی‌سازی آموزش در مدارس انتظاری است که از آموزش و پرورش شهرستان داریم.

علی کریمی فیروزجایی با اشاره به سرنوشت اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور بیان کرد: در این رابطه دو تن از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در کمیته تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان حضور دارند و توجه دارند که آیین‌نامه اجرایی این قانون مطابق با مصوبه مجلس تهیه و تنظیم شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: تلاش نمایندگان مجلس این است که حتماً مطالبات معلمان در آیین‌نامه اجرایی لحاظ شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: در حال حاضر تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در کمیته تدوین آیین‌نامه دولت در حال انجام است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، نهایتاً تا یک هفته آینده نسخه نهایی آن به هیئت دولت ارجاع می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است و باید این قانون به طور دقیق اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مصوبات دولت در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در صورتی که ایرادی در آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان وجود داشته باشد، حتماً مجلس آن را رفع می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها