کد خبر: 652862
تاریخ انتشار :

وام بدون ضامن

وام ۲۰۰ میلیونی قرض الحسنه بگیرید | جزئیات دریافت وام بانکی آسان

بانک صادرات و کارآفرین به ترتیب در قالب طرح‌هایی به نام «تبسم» و «امید آفرین» به اشخاص واجد شرایط وام ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کنند. این وام به دارندگان سپرده‌های قرض الحسنه هر دو بانک پرداخت می‌شود.

وام ۲۰۰ میلیونی قرض الحسنه بگیرید | جزئیات دریافت وام بانکی آسان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند. پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام ۲۰۰ میلیونی طرح تبسم بانک صادرات به اشخاصی پرداخت می‌شود که دارای سپرده قرض الحسنه باشند و البته سپرده آن‌ها تا پایان بازپرداخت وام نزد بانک مسدود خواهد شد. وام طرح تبسم قرض الحسنه بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۶۰ ماه اعلام شده است. میزان اقساط این تسهیلات بانک صادرات در صورتی که تمام ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط آن هم ۶۰ ماه تعیین شود، ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان خواهد بود. مجموع این رقم وام تبسم و سود آن هم ۲۰۰ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان اعلام شده است.

جزئیات وام بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی

دارندگان سپرده قرض الحسنه در بانک کارآفرین می‌توانند برای وام طرح امید آفرین درخواست دهند. افرادی امکان دریافت وام را دارند که حداقل سه ماه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد. ضمانت اصلی برای این وام ارائه ضامن رسمی و سند ملکی اعلام شده است. سود وام طرح امید آفرین هم ۱۸ درصد بوده و امکان بازپرداخت آن حداکثر در ۳۶ ماه وجود دارد. بانک برای پرداخت این وام سپرده مشتریان را مسدود نخواهد کرد. در صورت پرداخت حداکثر مبلغ وام امید آفرین، با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مذکور، میزان اقساط ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۷۹ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام هم ۶۰ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۴۸ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۲۶۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۴۸ تومان است.

وام بانکی

بانک مرکزی وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده اما آغاز پرداخت، منوط به صدور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود از سوی سازمان برنامه و بودجه است که هنوز انجام نشده است.

در همین راستا، «اکبر نیکزاد» امروز( شنبه) در نشست خبری بعد از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و وزارت کشور، درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی گفت: موضوع وام مسکن روستایی دوباره در جلسه شورای عالی مسکن در خدمت رییس جمهوری بررسی شد.

وی توضیح داد: این موضوع در صورتجلسه شورای عالی مسکن درج شده بود که سازمان برنامه و بودجه نامه مربوط به قبول تعهد مابه التفاوت ۱۳ درصدی نرخ تسهیلات وام روستایی را به بانک مرکزی دهد و پرداخت وام آغاز شود.

وی تصریح کرد: محل بحث بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه این است که یارانه وام روستایی عدد سنگینی می‌شود و پرداخت آن تورم زاست. پاسخ بنیاد مسکن نیز این بوده که تعداد کثیری از خانه‌های روستایی نیمه کاره در مرحله فنداسیون مانده است .

وی گفت: برای پرداخت وام مسکن روستایی‌ پیگیر هستیم و  با توجه به عنایت رییس جمهوری روستاییان منتظر دریافت وام  ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با نرخ سود ۵ درصد باشند.

وام بانکی

افرادی امکان ایجاد میانگین حساب مناسبی را داشته باشند، می‌توانند از وام ۳۰ میلیون تومانی طرح «امتیاز مهر» استفاده کنند. سود این وام ۴ درصد بوده و حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط آن ۶۰ ماه است. متقاضیان این وام باید حساب قرض الحسنه داشته باشند و ضامن رسمی هم به بانک ارائه دهند. در صورت پرداخت وام ۳۰ میلیونی، با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده، میزان اقساط ۵۵۲ هزار و ۴۹۶ تومان خواهد بود.

وام ۲۰ میلیون تومانی تحت عنوان طرح «تداوم مهر» پرداخت می‌شود و سود آن ۴ درصد است. این نوع تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و متقاضیان دارای حساب قرض الحسنه امکان بهره گیری از این وام را دارند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه است. با این رقم وام، سود و مدت زمان بازپرداخت مذکور، میزان اقساط ۳۶۸ هزار و ۳۳۰ تومان خواهد بود.

وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران به همه مستعمری و حقوق‌بگیران این بانک داده می‌شود. متقاضیان با اعتبارسنجی بانک مرکزی و نامه کسر از حقوق می‌توانند تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن بانک رفاه کارگران با سود ۱۸% و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است البته زمان بازپرداخت برای وام ۵۰میلیون تومانی متفاوت است و حداکثر زمان بازپرداخت برای تسهیلات ۵۰میلیون تومانی ۳۶ماه است.

نوع ضمانت وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران از نوع اعتبارسنجی بوده و حساب سپرده لازم برای دریافت این وام حساب سپرده قرض‌الحسنه است و نیازی به حساب سپرده جداگانه ندارد.

تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بانک رفاه کارگران حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه دارد. کل سود دریافتی بانک از این تسهیلات حدود ۴۱میلیون تومان است.

به عبارتی دقیق‌تر دریافت‌کننده تسهیلات متعهد می‌شود در ازای دریافت این وام مبلغ دو میلیون و ۹۳۷هزار و ۵۰۰تومان به صورت ماهانه بازپرداخت کند و در پایان با اختلاف ۴۱میلیون تومانی حدود ۱۴۱میلیون و ۵۰هزار تومان به بانک پرداخت می‌کند.

از شرایط لازم دریافت این وام این است که وام‌گیرنده دارای اعتبار A، B یا C بانک مرکزی باشد و حقوق بگیر بانک رفاه کارگران باشد.

وام ۱۰۰میلیون تومانی بدون ضامن بدون ضامن به همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی داده می‌شود. اما متقاضیان باید رتبه اعتباری مناسبی برای دریافت این وام داشته باشند. در واقع متقاضی وام بدون ضامن نباید چک برگشتی و وام معوقه داشته باشد.  

طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن اجرایی شده است و بر اساس آخرین جزئیات منتشر شده وام صد میلیونی بدون ضامن به همه حقوق‌بگیران و باز نشستگان دولتی تعلق می‌گیرد. به عبارتی دقیق‌تر شاغلان و بازنشستگان نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوق‌شان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود و شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

داشتن رتبه اعتباری مناسب، مهمترین شرطی است که در ارائه وام صد میلیونی بدون ضامن بر آن تاکید می‌شود. بر این اساس متقاضی وام بدون ضامن نباید چک برگشتی و وام معوقه داشته باشد. بنابراین افرادی که در پرداخت‌های بانکی و چک سابقه خوبی ندارند به دلیل نداشتن رتبه اعتباری مناسب مشمول این این وام نمی‌شوند.

اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی با فرض نرخ بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت سه ساله، حدود ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بنابراین باید حکم حقوقی او ۶میلیون تومان باشد. البته این با فرض این است که فرد هیچ وامی نداشته و ضامن هیچ فردی هم نشده باشد که فرض دور از ذهنی است.

با فرض نرخ بهره ۱۸ درصدی و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه، اقساط ماهیانه وام ۵۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی می شود؛ این یعنی حداقل حقوق شما برای آنکه بتوانید نامه کسر از حقوق دریافت کنید باید سه میلیون تومان باشد که به نظر می رسد وام ۵۰ میلیون تومانی قابل دسترس تر باشد و افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند هم قادر به دریافت این وام هستند؛ البته این پیش فرض همچنان پابرجاست که شما هیچ وامی ندارید و یا ضامن فرد دیگری نشدید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها