کد خبر: 652970
تاریخ انتشار :

مواد شوینده گران تر شد؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشوراز افزایش ۲۵ و ۴۰ درصدی انواع محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی خبرداد.

مواد شوینده گران تر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دومینوی گرانی کالا و محصولات مختلف از ابتدای سال جاری تا کنون در حال اجراست.

ترمز افزایش قیمت کالا‌های اساسی و مورد نیاز خانوار‌ها پس از جراحی اقتصادی دولت سیزدهم بریده شده است.

با سناریوی حذف ارز ترجیحی قیمت محصولات مورد نیاز مردم یکی پس از دیگری گران شده است تا جایی که به گفته تولید کنندگان تضمینی برای توقف روند افزایش قیمت محصولات تولیدی در میانه سال جاری نیست.

بیش از دو هفته است که زمزمه گرانی محصولات صنایع شوینده شنیده می‌شود. برخی از فروشندگان خُرد سطح شهر با کم فروشی محصولات شوینده در انتظار قیمت‌های جدید بودند تا اینکه افزایش قیمت این محصولات اعلام شد.

بختیارعلم‌بیگی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشوردر گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: گرانی تولید ناشی ازافزایش قیمت مواد اولیه، نرخ ارز، دستمزد کارگران، هزینه بیمه، نرخ حامل‌های انرژی باعث افزایش قیمت محصولات مختلف صنایع شوینده شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشورگفت: افزایش ۶۲ درصدی قیمت تمام شده، تولیدات در این صنعت را گران‌تر از سال گذشته کرده است.

وی تصریح داشت: از ابتدای خرداد سال جاری قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت.

علم بیگی ادامه داد: در راستای افزایش هزینه‌های تولید، قیمت سایر شوینده‌ها آرایشی و بهداشتی مانند صابون، خمیردندان، شامپو و... نیز ۴۰ درصد گران شد.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده و آرایشی کشور؛ بسیاری از تولید کنندگان صنایع شوینده به دلیل فشار هزینه‌های جاری توان تولید را از دست داده اند و قطعاً این میزان افزایش قیمت بر محصولات کمی از مشکلات بخش تولید را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کمبود مواد اولیه جهت تولید شوینده‌ها نیست، گفت: با وجود تأمین به موقع و کافی مواد اولیه مورد نیاز تولید، گرانی این مواد شرایط را برای تولید کنندگان بسیار سخت کرده است.

علم بیگی تأکید داشت: افزایش قیمت تمام شده محصولات صنایع شوینده و آرایشی ازابتدای خرداد اعلام و اجرا شده است.

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها