کد خبر: 653175
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

از مسئولان دستور و از مردم بی‌اعتمادی

مسئولان امر در روزهای اخیر دستورات مکرری برای رسیدگی به فاجعه متروپل صادر کرده‌اند اما جامعه باور ندارد که با این دستورها مشکلی حل بشود و شاهد تکرار اینطور فجایع نباشیم.

از مسئولان دستور و از مردم بی‌اعتمادی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، طی این چند روزی که از ریزش ساختمان متروپل در آبادان گذشته و اندوهی که با جان مردم ریخته، شاهد دستورات متعددی از سوی مسئولان برای رسیدگی به این موضوع بوده‌ایم. رویکردی که به نظر می‌رسد در تسکین آلام مردم نقشی موثری ندارد. درباره این بی‌اثری اما حرف بسیار است و گمان می‌رود که تجارب پیشین یعنی دستورات بسیاری که در مواجهه با فجایع و حوادث ناگوار دیگر داده شده و نتیجه نداشت است، نوعی بدبینی در ذهن مردم ایجاد کرده است. 

عدم ارائه گزارش‌های دقیق و شفاف از اینطور بررسی‌ها که دستورش داده می‌شود، همچنین عدم برخورد جدی با مسببان و مقصران حوادث ، همچنین تکرار اتفاقات تلخ که حاکی از تداوم سوءمدیریت و بی‌توجهی‌ها است؛ همه و همه موجب شده که امروز جامعه با دستور رئیس جمهور و رئیس مجلس و ... برای پیگیری فاجعه متروپل آرام نگیرد و باور نکند که چند سال بعد شاهد تکرار چنین مسائلی نخواهد بود. به هرحال وقتی پلاسکو در تهران تخریب شد هم از این دستورات کم نداده بودند یا وقتی هواپیمای اوکراینی سقوط کرد. حتی وقتی ماجرای ورزشگاه مشهد پیش آمد و ... .

از این رو است که کارشناسان و سیاسیون نیز منتقد این نحوه مواجهه با مسائل شده و آن را تبلیغاتی و نمایشی یا حداقل بدون نتیجه توصیف می‌کنند. در همین راستا مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: «مردم تصور می‌کنند که این دستورات سیاسی است و بنا نیست با موضوعی به صورت دقیق و ریشه‌ای برخورد کنند.»

او ریشه تکرار این مسائل را در رانتی و فاسد بودن دستگاه اداری دانست و گفت: «هیچ‌کس وظایف خود را انجام نمی‌دهد و برخورد درستی هم با این‌گونه مسائل صورت نمی‌گیرد. به همین خاطر است که وقتی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، ده‌ها حرف و گمانه و… پیرامون موضوع مطرح می‌شود و همه هم به این برمی‌گردد که یک نفر با این و آن را دیدن و به صورت غیراصولی کار خود را پیش برده و حالا مردم با عواقب آن دست به گریبان هستند. تا وقتی هم که این مشکل در ساختار اداری ما حل نشود، مساله باقی است.»

درایتی ادامه داد: «یک سری دستورات داده می‌شود که بگویند ما پیگیر هستیم و مردم هم می‌دانند که دستورات سیاسی است و بیش از این اتفاقی نخواهد افتاد. تا مشکل را اساسی حل نکنیم، این دستور دادن‌ها فایده نخواهد داشت.»

وی خطاب به مسوولان تاکید کرد: «فکر نکنید جلب اعتماد مردم به سادگی میسر است. مردم خواهان مشاهده یک عمل درست هستند.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها