کد خبر: 653213
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد مهاجری

اختلاف پایداری و ایثارگران با قالیباف علنی‌تر شد

فعال مطبوعاتی بیان کرد:رأی آقای قالیباف در انتخابات هیأت رئیسه مجلس نشان می دهد که او به عنوان لیدر بخشی از جریان اصولگرایی در انتخابات سال 1402 عمل خواهد کرد و برداشت او این است که می تواند یک اکثریت بیش از 2 سومی را هم در مجلس آینده داشته باشد.

اختلاف پایداری و ایثارگران با قالیباف علنی‌تر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات سال سوم هیأت رئیسه مجلس ، ظاهر و باطنی دارد. در ظاهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ماند اما در باطن، انشقاق و آرایش جدیدی در اردوگاه اصولگرایان انقلابی شکل گرفت که امتداد آن احتمالا تا انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نیز کشیده می شود.

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش جدید به وجود آمده در اردوگاه اصولگرایان انقلابی گفت: اختلاف بین جریان آقای قالیباف، جبهه پایداری و جریان ایثارگران اتفاق جدیدی نیست چون همان زمان بستن لیست انتخابات مجلس در سال 1398 دعوای شدیدی بین پایداری با ائتلاف نیروهای انقلاب به وجود آمد که ائتلاف نیروهای انقلاب در واقع برآمده از اتحاد تاکتیکی جمعیت ایثارگران با جریان آقای قالیباف بود.

وی با بیان اینکه پایداری در نهایت سال 1398 سهمش را گرفت و به ائتلاف نیروهای انقلاب پیوست، افزود: امروز جمعیت ایثارگران در حال فاصله گرفتن از آقای قالیباف است؛ به خصوص آنکه وقتی آقای زاکانی می خواست شهردار تهران شود، آقای قالیباف خیلی تلاش کرد این اتفاق نیفتد.

این فعال سیاسی اصولگرا اختلافات قالیباف، ایثارگران و پایداری از یک سال پیش وجود داشت و هم اکنون بیشتر خودش را نشان می دهد، اظهار کرد: البته اتفاقی که در انتخابات هیأت رئیسه مجلس افتاد آن بود که کل وزن جبهه پایداری در مجلس معلوم و مشخص شد 50 نفر بیشتر در مجلس نیستند. پایداری یک جریان سوپر انقلابی است که بعدا معلوم می شود اینها از انقلاب خارج خواهند شد.

وی درباره ورود اصولگرایان انقلابی با سه فهرست در انتخابات مجلس 1402 افزود: پیش بینی از الان قدری زود است چون اگر جریان اصلاح طلب همچون انتخابات سال 1398 عمل کند و اصولگرایان ببینند هیچ معارضی مقابل شان وجود ندارد با اختلافات گسترده تر پا به میدان رقابت خواهند گذاشت. هرچند که جریان جبهه پایداری بعدا ممکن است به سمت جریان ایثارگران و زاکانی غش و با آنها ائتلاف کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: رأی  آقای قالیباف در انتخابات هیأت رئیسه مجلس نشان می دهد که او به عنوان لیدر بخشی از جریان اصولگرایی در انتخابات سال 1402 عمل خواهد کرد و برداشت او این است که می تواند یک اکثریت بیش از 2 سومی را هم در مجلس آینده داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها