کد خبر: 653309
تاریخ انتشار :

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ | نرخ بنزین | افزایش قیمت بنزین

توضیحات وزیر اقتصاد درباه قیمت بنزین

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه دولت هیچ موافقتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: در بسیاری موارد نیازمندی‌ها و محرومیت‌های شهرستان‌های استان تهران مورد غفلت واقع شده است.

توضیحات وزیر اقتصاد درباه قیمت بنزین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت تصمیم بر واقعی کردن قیمت بنزین دارد. با وجود این که قیمت بنزین به تورم و شرایط اقتصادی و سیاسی بستگی دارد اما بخشی از هزینه های اجتماعی با کاهش قیمت بنزین می تواند کم تر شود .اخیرا دولت طرح یارانه جدید بنزین را اجرایی کرده است که به عقیده کارشناسان بر قیمت بنزین تاثیر زیادی دارد.در ادامه به آخرین خبر از قیمت بنزین می پردازیم.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرقدس اظهار کرد: در کنار تلاش‌های صورت گرفته، بار و هزینه‌هایی بر دوش مردم شهرقدس قرار گرفته و بیش از این باید پاسداشت و حمایت‌هایی از آنها صورت می‌گرفت و سرانه‌های پایین زیرساختی در بخش‌های مختلف، اساسا زیبنده و مورد تایید دولت نیست. 

وی گفت: انتظار داریم با تلاش مسوولان میزان سرانه‌ها به شرایط نزدیک شود. بسیاری از پروژه‌های شهرستان در لیست پروژه‌های ملی و ردیف‌های بودجه‌ای درج نشده که باید کمک شود تا سال آینده بودجه مصوب داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه تلاش داریم عوارض شرکت‌های بزرگی که در این شهر خدمت می‌کنند به منطقه برگردد و به منابع درآمدی شهر اضافه شود افزود: امسال نیز مانند سال گذشته با معرفی ستاد، اصناف و فعالان اقتصادی می‌توانند از تخفیفات استفاده کنند.

وی ادامه درخصوص دسترسی به تسهیلات و اعتبارات گفت: شهرستان‌های اقماری پایتخت از این جهت مورد کم توجهی قرار می‌گیرند و از شعاع مسائل کانون پایتخت کمتر دیده می شوند و از وزارتخانه درخواست می کنم در قالب تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ سهم بیشتری شهرستان قدس داشته باشد.

خاندوزی ادامه داد: از مسوولان شهرستان درخواست می کنم بر موضوعات فوریتی که برای افزایش درآمد و اشتغال مردم است تمرکز داشته باشند و در شرایطی که کشور با شرایط اعتباری مواجه است، اولویت‌ها را درنظر گیرند.

وی به نقش سایر بخش‌ها و استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی، محلی و شرکت‌های توانمند منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: شرکتهایی که در این نقطه جغرافیایی فعالیت داشته و فشار اقتصادی و بار آلایندگی ایجاد می کند و منافع اقتصادی خود را برداشت می کند حتما باید وظایف خود را ایفا کرده و برای مناطق پیرامون منفعت داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: درخواست می شود شورای اداری شهرستان قدس طرح توسعه مبتنی بر ظرفیت‌ها در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی فعال در منطقه تهیه کرده و اتاق طراحی توسعه اقتصادی منطقه را طراحی کنند و به آنها مسوولیت دهند تا منطقه باهم افزایی به توسعه برسد.

وی تاکید کرد: درهای اداره اقتصاد ایران را بر روی ظرفیت‌های موجود منطقه باز کنید و ایده‌ها و درخواست‌ها را منتقل کنید و در پیشبرد شهر تعامل داشته باشید.

وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه سفرهای استانی دولت مردمی، به قطع یکی از مهم‌ترین نقاط، شهرستان‌های استان تهران هستند که در بسیاری موارد نیازمندی‌ها و محرومیت‌های آن مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور جمعی از وزرا به نمایندگی از دولت در شهرستان‌های تهران افزود: امروز در جمع مسوولان منطقه‌ای و نمایندگان اقشار شهرستان قدس حضور داشتیم و از تعدادی از پروژه‌ها بازدید شد نمایندگان منطقه در خصوص توسعه اقتصادی شهرستان و موارد نیازمند اخذ مصوبه درخواست‌هایی داشتند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان‌ کرد: امید است با تصویب نهایی و ابلاغ موارد مورد نیاز زمینه برای توانمندی بیشتر شهرستان قدس و رفع نیازمندی‌ها به ویژه سرانه‌های بسیار پایین و ضعیف موجود محقق شود.

خاندوزی گفت: افزایش منابع درآمدی شهرستان و کمک اعتباری و تسهیلات بانکی که بایستی در اختیار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار گیرد، جزو نقاط اولویت‌داری است که با پیگیری مقامات منطقه‌ای و کمک هیات دولت موجب افزایش ظرفیت اقتصادی و توانمندی به مشارکت گرفتن بخش‌های عمومی کشور خواهد شد و بایستی بازیگران مهم اقتصادی حاضر در این منطقه بیش از پیش سهم خود را در توسعه اقتصادی شهرستان قدس ایفا کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت بنزین تصریح‌کرد: دولت هیچ موافقتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی برای تامین بنزین در کشور وجود ندارد اما باید مدیریت مصرف انجام شود.

وی با بیان اینکه کلان شهرها تبدیل به پارکینگ شده اند و این مساله یک چالش عمده است، گفت: همانطور که واردات خودرو طرح موضوع شده باید کیفی سازی خودروها نیز مورد توجه قرار بگیرد، خودروهای با کیفیت که مصرف پایینی دارند را وارد کنیم ضمن اینکه باید به موضوع خودروهای فرسوده و بحث جایگزینی آن ها نیز توجه شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به تازگی نیز درباره تغییر قیمت بنزین به ایسنا گفت:  قیمت بنزین با تغییر در راستای اصلاح نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت. در شرایط فعلی صحبت و برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین مطرح نشده است،   قیمت بنزین با تغییر در نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت.

سالاری با بیان اینکه بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، اظهار کرد: قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سیستم سوخت رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند. به هیچ عنوان تغییری در قیمت‌ها رخ نخواهد داد و هیچ برنامه‌ای نیز برای این مساله وجود ندارد.

وزیر نفت در یک برنامه خبری گفت: بیش از ۸۰ درصد پول نفتی که می‌فروشیم را نقدی می‌گیریم و بقیه آن را با دارو و کالاهای اساسی تهاتر می‌کنیم. دولت هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

جلیل سالاری با بیان اینکه در شرایط فعلی صحبت و برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین مطرح نشده است، تاکید کرد: قیمت بنزین با تغییر در نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هیچ کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت در بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری را انجام دهد با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد، بنابر این مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

سالاری با تاکید بر اینکه سیستم سوخت رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.

قیمت بنزین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها