کد خبر: 653341
تاریخ انتشار :

آمریکا تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعلام کرد

آمریکا روز جمعه در پی ناکامی در پیشبرد اهدافش در شورای امنیت سازمان ملل ، تحریم هایی را علیه دو بانک روس، یک شرکت کره شمالی و یک فرد متهم به حمایت از برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ وضع کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این اقدام آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی او را برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های بالستیک این کشور وتو کردند.

وتوی تحریم های جدید کره شمالی از سوی چین و روسیه اولین اختلاف میان اعضای این شورا از سال ۲۰۰۶ تاکنون بر سر تحریم های کره شمالی است. شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ تحریم های پیونگ‌یانگ  را تصویب کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت بازرگانی ایر کوریو و همچنین موسسات مالی روسیه، از جمله بانک شرق دور و بانک اسپوتنیک را به دلیل مشارکت در تولید درآمد برای سازمان های کره شمالی هدف قرار داده است.

واشنگتن همچنین جونگ یونگ نام، یک نماینده وابسته به آکادمی دوم علوم طبیعی کره شمالی  را تحریم کرده است.

 به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این فرد در بلاروس مستقر بوده و از سازمان های کره شمالی که در توسعه موشک های بالستیک این کشور نقش دارند حمایت کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: آمریکا  به وضع و اجرای تحریم های موجود علیه کره شمالی ادامه می دهد و در عین حال از کره شمالی می خواهد به مسیر دیپلماتیک بازگردد و  توسعه سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک را متوقف کند.

چین و روسیه روز پنجشنبه به وقت محلی قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی را به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور وتو کردند.

۱۳ عضو دیگر شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه‌ای که توسط آمریکا پیشنهاد شده بود، رای مثبت دادند.

بر اساس پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا که به تصویب نرسید، تحریم‌ها بر کشتی‌هایی که در برنامه تسلیحات هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک کره شمالی نقش دارند، تشدید می‌شد.

آمریکا در پی آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی درخواست برگزاری این نشست را که خود ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (ماه مه) را برعهده دارد، کرده بود.

به گزارش رویترز، ارتش کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که ۳ موشک بالستیک را در کمتر از یک ساعت آزمایش کرده است. این موشک‌ها از منطقه سونان پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده‌اند.

از سوی دیگر ژاپن نیز اعلام کرده است که کره شمالی ۲ موشک بالستیک پرتاب کرده اما تاکید کرده که ممکن است این تعداد بیشتر باشد.

وزیر دفاع ژاپن گفت، یکی از موشک‌ها حدود ۷۵۰ کیلومتر در ارتفاع ۵۰ کیلومتری پرواز کرده و دومین موشک نیز مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کرده اما توانسته به ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری دست یابد.

در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیش از این گفته بود که کره شمالی روز چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک نامشخص را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد.

آزمایش این موشک چند روز پس از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و توافق دو کشور برای تسریع انجام رزمایش‌های مشترک نظامی و استقرار تسلیحات آمریکایی در منطقه انجام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها