کد خبر: 653484
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز ۸ خرداد/ رگبار باران و وزش باد شدید در این استان‌ها

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری برای نیمه شمالی کشور، غرب و جنوب غرب روند تدریجی افزایش دما رخ خواهد داد، گفت: امروز و فردا رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ در برخی استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی امروز ۸ خرداد/ رگبار باران و وزش باد شدید در این استان‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«امین حسین نقشینه» افزود: از امروز تا فردا شب در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بخصوص در ساعت بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز بارش‌های رگباری در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و لرستان را انتظار داریم و با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از فردا تا روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در بخش‌هایی خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: از امروز تا پایان هفته در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی استان کرمان باد شدید همراه با خیزش گردوخاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج‌ روز آینده نیمه شمالی کشور، غرب و جنوب غرب روند تدریجی افزایش دما را تجربه خواهند کرد.

وی آسمان تهران را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: فردا احتمال رگبار در برخی از مناطق تهران وجود دارد؛ همچنین دمای هوا در تهران نیز افزایشی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها