کد خبر: 653490
تاریخ انتشار :

مهدی آیتی: حادثه متروپل آینه تمام‌نمای سوءمدیریت در کشور است

مهدی آیتی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: آنچه بنظر من باید راجع به آن فکر شود و عموم مردم نیز می گویند این است که ما در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به شدت نیازمند انسجام و وحدت بین ارکان نظام هستیم الان در ارکان نظام یک پریشانی و عدم انسجام دیده می شود که باید برطرف شود.

مهدی آیتی: حادثه متروپل آینه تمام‌نمای سوءمدیریت در کشور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در آغاز درباره ابعاد مختلف حادثه متروپل گفت: «الان دو وجه این قضیه باید بررسی شود برای اینکه اول بحث فنی است و دوم بحث سیاسی است که هر دو مهم است. در بحث فنی این اولین ساختمانی نیست که در ایران برایش این اتفاق افتاده است از آن مهم تر پلاسکو بود و ساختمان‌های متعددی در تهران و شهرستان‌ها بارها و بارها فروریخته است یعنی در بخش فنی و نظامات مهندسی و مسئولیت های فنی مربوط به شهرداری و..است؛ الان به شکلی بحث مافیا اقتصادی و سیاسی مطرح شده است و این مسائل را به موضوعات فنی هم مرتبط کرده‌اند. اکنون از نظر حکم قضایی و حقوقی اگر قرار باشد پرونده بررسی شود باید به دو وجه سیاسی و فنی اشاره کرد. ما برای تمام ساختمان‌ها استانداردهای فنی داریم که اگر رعایت شود این اتفاق نمی‌افتد. زمانیکه یک شخص را به عنوان کارآفرین نمونه مشهور می‌کنند نتیجه‌اش همین می‌شود که یک نفر به اسم کارآفرین با سود و سرمایه و پول بادآورده به مسئولان پاداش و کادو می دهد و کارهای مختلف می‌کند نتیجه‌اش می‌شود همین امضاهای طلایی که می‌گویند و از مسائل قانونی و فنی چشم پوشی می‌شود. که در اینجا هم این مسئله کاملا روشن است مخصوصا در خوزستان که فقط مسئله متروپل نیست که مورد بحث های سیاسی و مافیایی قرار گرفته است در قضیه سیل اهواز و آبادان و خرمشهر که فاضلاب به داخل شهر آمد همه گفتند پولی که برای فاضلاب شهری حتی از صندوق جهانی برای اینکار گذاشته شده بود مصرف نشده بود و برای همین است که اگر همین الان در خوزستان باران بیاید فاضلاب به کف خیابان می آید و از این موارد در خوزستان بسیار زیاد است مثلا یکی از سوالاتی که مطرح است این است که چرا سی سال پس از جنگ هنوز خوزستان جنگ زده است و ساختمان‌ها به همان شکل باقی مانده اند یا بی‌آبی که الان خوزستان را فرا گرفته است و سال گذشته نیز منجر به اعتراض شد که اتفاقات یک روزه نیست من می‌گویم که فقط متروپل مطرح نیست و داستان‌های بزرگی در خوزستان وجود دارد در نتیجه باید بگوییم که در اصل قضیه در مدیریت کلان کشور باید تجدید نظر شود در تعیین استاندارها، نمایندگان مجلس، وزرا و حتی ارگان‌های دیگر باید لحاظ شود و به صراحت می‌توان گفت حادثه متروپل آینه‌تمام‌نمای سوءمدیریت کلان در کشور است. در یک کلام سوءمدیریت دولتی باعث این اتفاق شده است اگر بخواهیم تفکیک کنیم باید دو بخش کنیم اول فساد مافیایی و دوم بخش مشکلات فنی و مهندسی که این دو باید تفکیک شوند».

او در ادامه درباره نقش مسئولین اصلاح‌طلب گذشته استان خوزستان در شکل‌گیری این حادثه افزود: «من خیلی بین اصلاح‌طلب و اصولگرا تفکیک نمی‌کنم من می‌گویم هر کسی که در فساد اقتصادی و سیاسی دست دارد مسئول است چه اصلاح طلب باشد چه اصولگرا و باید نسبت به حقوق مردم پاسخگو باشد در نتیجه من این را تقسیم بندی سیاسی نمی‌کنم و بیشتر در بحث سوءمدیریت وارد می شوم».

آیتی در پایان نسبت به سوءمدیریت در بروز این نوع حوادث اشاره کرد: «آنچه بنظر من باید راجع به آن فکر شود و عموم مردم نیز می گویند این است که ما در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به شدت نیازمند انسجام و وحدت بین ارکان نظام هستیم الان در ارکان نظام یک پریشانی و عدم انسجام دیده می شود که باید برطرف شود.باید مجلس،قوه قضاییه و ارگان های دیگر باهم منسجم در یک فرماندهی و برنامه پیش بروند نه بصورت جزیره ای تصمیم گرفته شود ما در نظام جمهوری اسلامی مشکلی که مردم نیز مطرح می کنند این است که کار از دست دولت ومجلس در رفته است و بین ارکان نظام انسجام نیست و در این وضعیت بزرگترین سوءمدیریت ها بروز پیدا می‌کند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها