کد خبر: 653518
تاریخ انتشار :

اولین واکنش نخست وزیر اسرائیل به ترور شهید صیاد خدایی

همشهری آنلاین نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد.

اولین واکنش نخست وزیر اسرائیل به ترور شهید صیاد خدایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت ایران از تنبیه شدن به خاطر آنچه «حملات از طریق نیروهای نیابتی» خوانده شده، مصون نخواهد ماند.

بنت مدعی شد: حکومت ایران دهه‌هاست که در قبال اسراییل و منطقه از طریق نیروهای نیابتی و ماموران اقدامات تروریستی انجام داده است اما سر اختاپوس، خود ایران از مصونیت برخوردار بوده است.

او در ادامه این ادعاها گفت: ما قبلا گفته‌ایم که دوره مصونیت حکومت ایران پایان یافته است. کسانی که تروریست‌ها را تامین مالی می‌کنند، کسانی که تروریست‌ها را مسلح می‌کنند و کسانی که تروریست‌ها را می‌فرستند، بهای کامل آن را خواهند پرداخت.

خبرگزاری رویترز در این گزارش نوشته است که اظهارات بنت در پی ترور شهید حسن صیاد خدایی در تهران، به دست عوامل تروریستی مطرح شده است و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی که سرپرستی سازمان جاسوسی موساد در این رژیم را بر عهده دارد، نظری درباره این ترور نداده است.

روز یکشنبه گذشته دو عنصر تروریستی موتور سوار با شلیک به سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی در تهران هنگام ورود به منزلش وی را به شهادت رساندند.

 سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنایت اخیر ترور شهید صیاد خدایی، تاکید کرد: خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.

سرلشکر سلامی در گفت‌وگویی با شبکه المسیره یمن گفت: هر اقدامی از سوی دشمن با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. ما دشمن را به حال خود رها نمی کنیم و همواره به دنبال آنها هستیم. حساب ما ما با دشمنان پابرجاست و قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. خون شهید صیاد خدایی بی پاسخ نخواهد ماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انتقام خون شهید صیاد خدایی را به سختی خواهیم گرفت، گفت، همه می‌دانند که مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام خون همه عزیزانشان را خواهند گرفت و تاکید کرد که پاسخ‌های ما تند خواهد بود و قطعا دشمن را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

علاوه بر این، سپاه نیوز نوشته بود، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درباره شهادت شهید خدایی گفت: ترور این شهید والامقام نشانه زبونی و خواری مدعیان دروغین حقوق بشر و تلاش مذبوحانه شان در جهت سرپوش گذاشتن به شکست های مفتضحانه برابر جبهه مقاومت است و مطمئناً بی پاسخ نخواهد ماند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی تسلیت شهادت شهید صیاد خدایی گفت: خباثت و رذالت تروریست های کوردل در به شهادت رساندن آن مدافع حرم بار دیگر ثابت نمود که ایران اسلامی که در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و نماد تروریسم داعش به دست قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم سردار سرافراز شهید سلیمانی منکوب گردید، خود همواره قربانی تروریسم دولتی و عوامل کوردل تروریست در سایه سنگین سکوت همراه با حمایت برخی مدعیان دروغین  مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر می باشد.

او افزود: بی تردید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را برای پیگیری پرونده جنایت ترور آن شهید عزیز، به منظور تعقیب، مجازات و محکومیت تروریست های جنایتکار و پاسخگو نمودن عاملان، آمران و حامیان تروریست‌ها به کار خواهد بست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها