کد خبر: 653579
تاریخ انتشار :

روحانی اصولگرا: با سوپرانقلابی‌گری وحدت را به خطر نیندازیم

فردا/ محمدتقی رهبر سوپرانقلابی‌ بودن را همان افراطی بودن و نفی هر کسی که در مسائل حتی جزئی با او اختلاف نظر وجود دارد، می‌داند و معتقد است که اصلی‌ترین آسیب این رویکرد از بین بردن وحدت است.

روحانی اصولگرا: با سوپرانقلابی‌گری وحدت را به خطر نیندازیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سوپر انقلابی‌گری و آفات آن یکی از بحث‌های داغ در روزهای اخیر است. دلیلش هم این است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان از این تعبیر استفاده کرده و به نمایندگان مجلس درباره ضرورت انقلابی ماندن گفتند.

برای جلوگیری از اشاعه آفات سوپرانقلابی‌گری اما باید اولا تعریف دقیق و همه‌فهمی از آن ارائه کرده و دید که چه کسانی مصداق سوپرانقلابی هستند. قصد قطعا مچ‌گیری نیست اما تنها در این صورت می‌توان نسبب به تبعات این رویکرد هشدار داده و همان طور که رهبری فرمودند برای انقلابی ماندن کوشید.

محمدتقی رهبر امام جمعه اصفهان در گفت‌وگو با «فردا» ضمن تاکید بر اینکه قصد تفسیر سخن رهبری درباره سوپر انقلابی‌ها را ندارد، گفت: «برداشت من این است که منظور از سوپرانقلابی، افراطی بودن است که در هیچ جا خوب نیست».

وی توضیح داد: «مثلا اینکه یک نفر خود را انقلابی بداند و دیگران را نه درست نیست. افراط در هر موضوعی و خروج از حد اعتدال موجب جدایی و تفرقه می‌شود».

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: «باید به انقلاب و نظام، خط ولایت ، کفر ستیزی و استکبار ستیزی، به همه اصول انقلاب که امام و رهبری و ملت پشتیبان آن هستند باید، پایبند بود اما اینکه بگوییم من انقلابی هستیم و دیگران نیستند، درست نیست. ما باید همه کسانی که در نظام هستند و موضع ضدنظام و دین ندارند را تحمل کنیم. امروز برای ما مسلمانان مساله وحدت خیلی مهم است».

رهبر گفت: «برداشت من از سخنان اخیر مقام رهبری این است که سوپر انقلابی یعنی افراطی‌گری. افراطی‌گری هم یعنی اینکه آدم همه را نادیده بگیرند و بگویند فقط ما انقلابی هستیم. لذا با پایبند بودن به اصول نظام و انقلاب باید با کسانی که در مسائل فرعی ما با اختلاف دارند کنار آمد و مدام در مقابل همه جبهه‌گیری نکرد. در کشور ایده‌ها و اندیشه های مختلف است اما باید به اصول مشترک پایبند باشیم و به خاطر اختلاف در فرعیات هم را نفی نکرده و شکاف اجتماعی درست نکنیم».

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه «در جامعه جریان‌های سیاسی متفاوتی هست» گفت: «لازم است که بر اصول مشترک نظام و انقلاب پایبند باشیم اما انقلاب را به خود محدود نکرده و دیگران را نفی نکنیم».

وی تاکید کرد: «خط قرمز کشیدن روی دیگرانی که دقیقا همسو با ما نیستند به وحدت آسیب می‌زند. سیره پیشوایان ما نیز همین بوده است. امیرالمومنین با آن همه استقامت در دین، در عین حال برای حفظ وحدت مسلمین تلاش می‌کردند».

رهبر خاطر نشان کرد: « ما به وحدت نیاز داریم. ما دشمن بیرونی از جمله آمریکا و اسرائیل و ضدانقلاب های فراری و ... داریم پس باید در داخل هم را تحمل کنیم و با افراطی‌گری و سوپرانقلابی‌گری وحدت را به خطر نیندازیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها