کد خبر: 653629
تاریخ انتشار :

خشم شدید یونان از توقیف نفتکش‌ها توسط ایران

مهر/ یونان ادعا کرده است که نسبت به توقیف نفتکش‌هایش توسط ایران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

خشم شدید یونان از توقیف نفتکش‌ها توسط ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از آناتولی، یونان مدعی شده که تمام اقدامات لازم را در خصوص توقیف دو نفتکشش در آب‌های ایران انجام دهد.

به گفته روزنامه آوگی یونان، «یانیس اویکونومو»، سخنگوی دولت یونان در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت این کشور، شهر آتن گفت: «یونان شرکای بین المللی و متحدان خود را در مورد این حادثه مطلع کرده است تا بتوانند به وضعیت ایجاد شده توسط ایران پاسخ دهند.»

اویکونومو در پاسخ به سوالی ادعا کرد که ایران هیچ دلیل قانونی برای واکنش متقابل به ما ندارد زیرا یونان در زمان توقیف نفتکش ایرانی بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و تصمیمات دیوان دادگستری اتحادیه اروپا عمل کرد. او اما به این سوال که آیا آتن قصد دارد نفت توقیف شده نفتکش را به تهران بازگرداند یا خیر، پاسخی نداد.

«نیکوس دندیاس»، وزیر امور خارجه یونان نیز روز دوشنبه در تماس تلفنی با «یوانیس کاسولیدس»، همتای خود در قبرس، موضوع نفتکش‌ها را بررسی کرد. روزنامه کاتیمرینی گزارش داد که دو طرف توافق کردند «در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله توقیف دو کشتی با پرچم یونان توسط ایران در خلیج فارس، هماهنگ عمل کنند.»

اواخر هفته گذشته رسانه‌ها از توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان در خلیج فارس توسط ایران به تلافی راهزنی دریایی آتن خبر داده بودند. اقدام ایران در توقیف ۲ نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف شده بود را به آمریکا تحویل داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها