کد خبر: 653754
تاریخ انتشار :

توصیه ایران به فرانسه و آلمان

ایسنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه‌های سخنگویان وزارت خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی‌های یونانی توقیف شده در خلیج فارس واکنش نشان داد.

توصیه ایران به فرانسه و آلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه های از روی دست یکدیگر کپی‌شده سخنگویان وزارت امور خارجه فرانسه و آلمان در مورد کشتی های یونانی توقیف شده در خلیج فارس، اظهار داشت، ما صدور اینگونه بیانیه های یکطرفه و غیر قابل توجیه را که ظاهرا به یک عادت مستمر نزد صادرکنندگان آن مبدل شده، قویا مردود می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :به این کشورها توصیه می کنیم بجای فرار به جلو و حمایت نابجا از نقض های صورت گرفته توسط کشتی های یونانی، از فرآیندهای قضایی مبتنی بر مقررات بین المللی که هدف آن تضمین آزادی کشتیرانی و امنیت دریایی است حمایت کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه این کشورها در حالی به اقدامات قانونی صورت گرفته در ایران معترض هستند که در قبال توقیف غیرقانونی کشتی تحت پرچم ایران توسط مقامات یونانی و تخلیه محموله آن در اجرای فرامرزی قوانین و احکام  داخلی یک کشور دیگر است، سکوت اختیار می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: اینگونه مداخلات نامناسب در فرآیندهای مستقل قضایی کشورمان، هیچ کمکی به حل و فصل موضوعات نخواهد کرد،  لذا همانطور که به مقامات یونانی گفته ایم، مناسب است به جای تحرکات سیاسی و رسانه ای،  برای حل و فصل موضوعات از طریق راههای حقوقی و قضایی نزد مراجع ذیصلاح کشورمان اقدام شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها