کد خبر: 653797
تاریخ انتشار :

احتمال افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی در تابستان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه شنبه) هشدار داد که احتمال انتقال بیشتر بیماری آبله میمونی در اروپا و مناطق دیگر در تابستان امسال زیاد است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه اروپایی آن تاکنون کانون بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین مورد شیوع آبله میمونی بوده که به لحاظ جغرافیایی در خارج از مناطق بومیِ غرب و مرکز آفریقا گزارش شده‌ است.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت نگران است که لغو اخیر محدودیت های همه گیری کووید۱۹ در سفرها و رویدادهای بین المللی می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای انتقال سریع این بیماری عمل کند.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در این زمینه گفت: طی ماه های آینده، برگزاری بسیاری از جشنواره ها و تجمعات برنامه ریزی شده، زمینه های بیشتری را برای انتقال بیشتر این بیماری فراهم می کنند.

وی همچنین افزود: پتانسیل انتقال بیشتر این بیماری در اروپا و مناطق دیگر در تابستان زیاد است.

او خواستار تقویت «همکاری بین کشوری و مکانیسم‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات، نظارت بیشتر و ارتباطات اجتماعی» شد تا از «تقویت اطلاعات نادرست به‌صورت آنلاین و از طریق منابع دیگر که منجر به پیامدهای منفی بهداشت عمومی می شود» جلوگیری شود.

همچنین روز گذشته (سه شنبه)، آژانس امنیت بهداشت انگلیس (UKHSA) نیز اعلام کرد که این کشور از تاریخ هفتم ماه گذشته میلادی (مه) ۱۹۰ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمونی را ثبت کرده است.

 به گفته آژانس امنیت بهداشت انگلیس، خطر این بیماری برای جمعیت این کشور کم است اما این آژانس از مردم می‌خواهد نسبت به بروز هر گونه بثورات یا ضایعات جدیدی مانند لکه، زخم یا تاول که در هر قسمت از بدنشان ظاهر می‌شود، هوشیار باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها