کد خبر: 653867
تاریخ انتشار :

واکنش لخ والسا به جنگ اوکراین: آمریکا رهبری خود را نشان دهد

در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین به صدمین روز خود نزدیک می‌شود، «لخ والسا» اولین رئیس جمهوری لهستان و برنده جایزه صلح نوبل می‌گوید "زمان آن رسیده است که ایالات متحده رهبری خود را در جهان احیا کند."

واکنش لخ والسا به جنگ اوکراین: آمریکا رهبری خود را نشان دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، لخ والسا به عنوان رهبر نمادین جنبش همبستگی که نقش مهمی در سرنگونی کمونیسم در کشورش ایفا کرده است، در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت آنچه اکنون در اوکراین اتفاق می‌افتد، ادامه مبارزه با بقایای کمونیسم است.

او با نامیدن روسیه به عنوان "یک کشور اهریمنی" گفت: ایالات متحده باید درک کند که آنها نمی‌توانند از نقش رهبری خودداری کنند. زمان آن رسیده است که ما ضربه نهایی را به روسیه و آنچه امروز نشان می‌دهد، وارد کنیم. راه‌حل ما برای مشکل روسیه، باید واقعاً هر نوع تهدیدات دیگر را از طرف روسیه از بین ببرد. ما باید همه تلاش خود را انجام دهیم تا نگذاریم روسیه یک تهدید باقی بماند.

در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۹، شش روز پس از تخریب دیوار برلین، والسا که آن زمان ۴۶ ساله بود، به عنوان رهبر همبستگی در یک جلسه مشترک کنگره به سخنرانی پرداخت. او که سابقا تکنسین کشتی‌سازی بود و کل جنبش کارگری را رهبری می‌کرد، در مقابل قانونگذاران آمریکایی گفت: "کمک ایالات متحده به لهستان هدر نمی‌رود، فراموش هم نخواهد شد."

او که اکنون ۷۹ ساله است، می‌گوید همین برای اوکراین هم صدق می‌کند.

این سیاستمدار کهنه‌کار لهستانی مدعی شد: اگر که پوتین امروز اوکراین را شکست دهد، پنج یا ۱۰ سال بعد، یک پوتین جدید ظهور خواهد کرد و تهدید دیگری برای جهان خواهد بود. و اگر که ما بتوانیم ضربه نهایی را به روسیه وارد آوریم، مردم روسیه سپاسگزار خواهند شد زیرا آنها بیش از قرن‌هاست که رنج می‌برند، در حال مرگ و از دست دادن انسان‌ها هستند و همه اینها به دلیل رژیم‌های شیطانی است که در کشورشان حاکم بوده‌اند.

لهستان که سرزمین والسا است، از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به نیمی از پناهجویان اوکراینی خوشامد گفته است. طبق گزارش شورای پناهجویان سازمان ملل، بیش از ۶.۵ میلیون اوکراینی که اکثر زنان و کودکان هستند، به کشورهای همسایه اوکراین گریخته‌اند و حدود هفت میلیون دیگر آواره داخلی شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها