کد خبر: 653944
تاریخ انتشار :

افشای نقشه دشمن از سوی رهبر انقلاب: محاسبه برای قرار دادن مردم مقابل نظام

رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام در رابطه با جایگاه و نقش امام خمینی و مردم در پیروزی انقلاب، برنامه دشمن برای ضربه زدن کشور و ایجاد اعتراضات مردمی، سرود سلام فرمانده و تشییع باشکوه شهید سلیمانی و حادثه اخیر آبادان سخنانی را ایراد کردند.

افشای نقشه دشمن از سوی رهبر انقلاب: محاسبه برای قرار دادن مردم مقابل نظام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رهبر انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل گفتند: خدا را شاکریم که امسال مجددا این جلسه و محفل گرم تشکیل شد امام خمینی(ره) روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود، نقشی بر دیوار باقی می‌ماند.

روایت رهبر انقلاب از شخصیت پولادین و زبان ذوالفقار گونه امام خمینی

رهبر انقلاب گفتند: آن دست قدرتمند و آن شخصیت پولادین و آن زبان ذوالفقار گونه که توانست قشرهای مختلف را وارد میدان کند و جهت حرکت را به آنان تعلیم بدهد آن عبارت بود از خمینی عظیم. هیچ کسی دیگری در این کشور قادر به این کار نبود احدی قادر نبود این بار بزرگ را به دوش بکشد.

امام قبول نکردند به خاطر حفظ جان پس از کودتای نوژه از جماران خارج شوند

آیت الله خامنه‌ای در حرم امام خمینی(ره) فرمودند: در مقابله با کودتای آمریکایی پایگاه هوایی همدان یک جور و بعد از آن که یک جوان افسر خلبان نیروی هوایی با وجدان و متدین، نیمه شب سحر آمد و بنده را مطلع کرد از این که قرار است کودتا شود و ما هم دستگاه های مختلف را در جریان گذاشتیم. من و مرحوم آقای هاشمی به خدمت امام رفتیم و نگران امام بودیم و پیشنهاد کردیم ایشان از خانه جماران خارج شوند، اما امام قبول نکردند و گفتند من از اینجا نمی روم ولی شما برید فلان جا را حفظ کنید.

تبیین شعار نه شرقی و نه غربی توسط رهبرانقلاب

*امام از دو مکتب رایج آن روز دنیا یعنی لیبرال دموکراسی و کمونیست، جمهوری اسلامی را انتخاب کرد

*به بی بند و باری غرب و نه اختناق شرق ، یک الگوی به کلی متفاوت از آنها را ایجاد کرد

*در الگوی امام دوگانه هایی که همیشه با هم اختلاف داشت، همساز شدند

*هم معنویت دینی، هم رای مردم

*هم اجرای احکام الهی و هم رعایت اقتضائات و مصلحت های عمومی 

*رعایت حال ضعقا و عدالت اقتصادی در کنار تولید ثروت 

*هم نفی ظلم  و هم نفی ظلم پذیری و انظلام

*هم حمایت از اقتصاد کشور و هم پیشبرد دفاع از کشور

*هم تقوا و طهارت مسئولان لازم است و هم کارشناسی و تخصص آنها

*این ها دوگانه هایی است که قبل و بعد از انقلاب میخواستند در مقابل هم قرار دهند ولی امام انها را همساز هم کرد 

*ما در همه این سرفصل ها موفقیت های بزرگی کسب کردیم

*ضعف هم داشتیم

*امام در سال های اخر عمر در خطاب به فرزندان شهدا فرمودند کارنامه شما در گروه تلاش شماست . زندگی در دنیای امروز زندگی در مدرسه اراده است 

*بله عقب ماندگی هم داریم، این به خود ما برمی گردد

*مکتب درست است، نقشه و راه درست است، راه رو باید درست حرکت کند

*نقش دشمنی دشمنان هم نباید نادیده گرفته شود

*برخی فکر می کنند ما دشمنان را به دشمنی وادار کردیم

نه!

*ذات ظلم ستیز جمهوری اسلامی است که دولت های دارای صفات ناپسندیده را دشمن می کند

*شعار ما معنویت است ، آنکه با معنویت دشمن است می شود دشمن

*آنکه به منکرات خو گرفته با جمهوری اسلامی می شود دشمن

*رهبر انقلاب: غربی‌ها سه قرن دنیا را غارت کردند و با قتل و برده‌داری فاجعه آفریدند. در همین سه قرن که این‌ها اینقدر جنایت کردند ، روشنفکران‌شان برای دنیا قانون حقوق بشر می‌نوشتند. این‌ها شاهکارهای تمدن غربی است.

رهبر انقلاب: محاسبه دشمن در قرار دادن مردم مقابل نظام هم غلط است

اول: امروز مهم ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور و ایجاد اعتراضات مردمی ومردم را مقابل نظام قرار دهند. 

دوم: محاسبه دشمن در این مساله هم مثل بسیاری از محاسبات غلط است

*از ابتدای انقلاب بیش از 80 بار از آن محاسبات شش ماهه برای عمر جمهوری اسلامی گذشت!

*امریکایی ها این اشتباه را به این خاطر می کنندکه مشاورین خائنی دارند که به کشور خودشان خیانت می کنند و در واقع به انها هم خیانت می کنند و بدون اطلاع صحیح مشورت می دهند.

*یکی از آن همین است که روی ملت ایران برای مبارزه با نظام اسلامی حساب کنید!

*این یکی از محاسبات صددرصد غلط است

*مردم امروز گرایششان به انقلاب ودین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است

*اگر کسی میخواهد گرایش مردم را به دین و انقلاب ببیند ته تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند

*بدن قطعه قطعه شهید این طور روی دست این مردم تشییع شد

*در این سرودی که این روزها درباره امام عصر و سلام به حضرت بقیه الله است ببینید مردم چکار دارند می کنند 

*این ها دلیل رویگردانی مردم از دین است یا به عکس؟

*ما اول انقلاب این طور چیزها را نداشتیم

*هجوم جوانان و دانشجویان به سمت اعتکاف را نداشتیم

*اینها دلیل تاثیر درس امام در این ملت است

تذکر جدی رهبر معظم انقلاب برای برخورد با مسببان فاجعه متروپل: در قضیه آبادان آنهایی که عامل خرابکاری هستند باید مجازات شوند.

*نسل کنونی انقلاب، امام عزیز را به درستی نمی‌شناسند و عظمت او را نمی‌دانند؛ امام شخصیتی استثنایی به معنای واقعی کلمه بود.

*شناسایی امام برای نسل جوان از این جهت اهمیت دارد که به آنها کمک می‌کند برای اداره بهینه آینده کشور. امام فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست.

*نسل جوان و هوشمند ما که قرار است مسئولیت ملی و انقلابی گام دوم این انقلاب را برعهده بگیرد و آینده کشور را اداره کند، احتیاج دارد که به یک نرم‌افزار واقعی برای اینکه راه انقلاب را به درستی طی کند.

*این نرم‌افزار که می‌تواند شتاب‌دهنده و تحول‌آفرین باشد، عبارت است از درس‌هایی که در گفتار و رفتار امام می‌توان یافت.

انقلاب با حضور مردم به پیروزی رسید اما مردم کنار زده نشدند

انقلاب جمهوری اسلامی با حضور و با جسم مردم به پیروزی رسید اما مردم کنار زده نشدند. عظمت این انقلاب این است امام رهبر یک چنین انقلابی بودند وجوه دیگر تمایز این انقلاب با انقلاب های مردم حضور معنویت در این انقلاب است در دیگر انقلاب ها معنویت مفقود بود.

*اولین نکته در باره امام،‌ رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب‌هاست. از همه انقلاب‌ها معروف‌تر، انقلاب کبیر فرانسه در 1789 میلادی و بعد، انقلاب شوروی در 1917 است،‌ اما انقلاب اسلامی از این دو نیز بزرگ‌تر است و این دلایل گوناگونی دارد.

*این دو انقلاب (فرانسه و شوروی) با همراهی مردم پیروز شد، اما بعد از آن مردم هیچ‌کاره شدند و کنار زده شدند و نتوانستند در انقلابی که خودشان با تن و جان خودشان و با حضورشان در خیابان‌ها بوجود آورده بودند، در ادامه آن شرکتی داشته باشند؛ ‌در نتیجه، این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه منحرف شد.

*انقلاب کبیر فرانسه بعد از حدود 12 ـ 13 سال، مجددا سلطنتی شد و ناپلئون سر کار آمد و 15 سال در راس قدرت بود و بعد همان خانواده‌ای که انقلاب فرانسه علیه آنها انجام شد، برگشتند و اداره این کشور را برعهده گرفتند. وقتی مردم در میدان نیستند، نتیجه می‌شود این!

*در انقلاب شوروی، به 12 سال هم نرسید و استالین و جانشینان او چنان استبدادی را اعمال کردند که سلطنت‌های قبل از آنها این استبداد را ندیدند و باز هم مردم هیچ‌کاره شدند!

*اما انقلاب اسلامی با حضور و جان مردم به پیروزی رسید، اما مردم کنار زده نشدند؛‌ کمتر از دو ماه بعد از پیروزی، رفراندوم سراسری مردمی برگزار شد و مردم نظام حکومت را انتخاب کردند.

*حدود یک سال بعد از پیروزی، اولین رئیس جمهور با رای مردم انتخاب شد و چندماه بعد هم اولین مجلس شورای اسلامی با انتخاب مردم شکل گرفت و تا امروز نزدیک به 50 انتخابات در کشور برگزار شده و مردم خودشان در میدان حضور دارند. امام (ره)، رهبر چنین انقلاب با عظمتی بود.

*معنویت در انقلاب، یکی دیگر از وجوه عظمت انقلاب ماست؛ در انقلاب‌های فرانسه و روسیه و دیگر انقلاب‌های کوچک قرون 19 و 20، معنویت که یکی از نیازهای اساسی وجود انسان است، مفقود بود و کسی به آن توجه نداشت،‌ اما انقلاب اسلامی به جنبه مادی و معنوی انسان توجه کرده است.

رهبر انقلاب: امام بزرگوار به وعده خود پایبند بود در بهمن سال 57 در سخنرانی خود در بهشت زهرا گفتند من دولت تعیین میکنم و چهار روز بعد دولت را تعیین کردند.

رهبر انقلاب: اگر بخواهیم زیر بنای مکتب مبارزه امام را در یک جمله عرض بکنیم باید بگوییم زیر بنای همه فعالیت های ایشان قیام للله بود که این قیام للله ریشه قرآنی بسیار مستحکمی دارد.

*امام (ره) رهبر نهضتی بود که به این انقلاب انجامید. در این تردیدی نیست که انقلاب را مردم به پیروزی رساندند و اگر آنها وارد میدان نمی‌شدند، انقلاب پیروز نمی‌شد، اما آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد و آن شخصیت پولادین و آن دل مطمئن و زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیون‌ها انسان از اقشار مختلف را وارد میدان کند و در میدان نگه دارد و نومیدی را از آنها دور کند، او امام بزرگوار و خمینی عظیم بود.

*هیچ‌کس دیگری در این کشور قادر به این کار نبود؛ احدی قادر نبود این بار سنگین را به دوش بکشاند و منحصرا این کار امام بزرگوار بود.

*امام(ره) ‌در مقاطع مختلف، میدان مبارزه را مشخص می‌کرد و به مردم تعلیم می‌داد که میدان کجاست؛ در دوران نهضت یک جور، ‌در گرماگرم روزهای خونین پیروزی انقلاب جور دیگر.

*آن روزی که رژیم با کمک آمریکا دنبال حکومت نظامی در تهران بود تا در غیاب مردم ریشه کار را از بین ببرد، امام با الهام الهی ـ که خودشان بعدا این را گفتند ـ اعلام کردند که مردم به خیابان‌ها بیایند و این،‌ تعیین میدان مبارزه بود.

*در ماه‌ دوم انقلاب، میدان مبارزه عبارت بود از برگزاری رفراندوم و تعیین حکومت اسلامی؛‌ در مقطعی، مقابله با ضد انقلاب و ماجرای پاوه که دستور دادند همه به پاوه بروند.

*در مقابله با کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی همدان، یک جور (میدان مبارزه را تعیین کردند).

*امام در بیانیه قبول قطعنامه نیز تکلیف مردم را برای بعد از آن و بعد از رفتن خودش شرح داده است. بیانیه‌های مهم سال آخر عمر امام، همگی نشان دادن میدان مبارزه برای دوران بعد از خودش بوده است.

*امام از جهت خصوصیات شخصی، انسان ممتازی بود و این خصوصیات در کمتر شخصیتی ممکن بود به وجود بیاید و من کسی را در تاریخ سراغ ندارم که همه این خصوصیات را با هم داشته باشد.

*امام اولاً به معنای واقعی کلمه پاک و پرهیزکار بود؛ ثانیا، اهل معنویات و حالات عرفانی بود. اما اهل لطافت روحی بود و کتاب‌های عرفانی مانند شرح دعای سحر را در اوایل جوانی نوشته بود.

*امام بین حماسه و عرفان جمع کرده بود؛ ‌هم حماسه‌ساز بود و هم اهل معنویت و عرفان.

*امام هرگز مأیوس نمی‌شد و به معنای واقعی کلمه اهل صداقت بود؛ هم با خدا صادق بود و هم با مردم صادق و به وعده خود پایبند بود.

*امام بسیار منظم و وقت‌شناس بود، اهل توکل به معنای واقعی بود و به وعده خداوند اطمینان داشت.

*زیربنای مکتب امام (ره)، «قیام لِلّه» بود و این نوع قیام، ریشه قرآنی مستحکمی دارد. این قیام در هر دوره‌ای ممکن است به شیوه‌ای باشد و همیشه یکجور نیست، اما هدف آن همیشه اقامه حق و عدل و قسط است و نیز ترویج معنویت.

*امام، مبارز بود و این به معنای حضور دائمی در میدان «قیام لله» و اقامه حق و عدل بوده است؛ این هدف در زیر سقف نکبت‌بار حکومت پهلوی و هر حکومت وابسته دیگری ممکن نبود و لذا امام به دنبال این بود که این سقف نکبت‌بار را از سر این ملت بردارد و میدان را برای حرکت و پیشرفت آنها فراهم کند.

*امام، صراحت و زبان گویا داشت و با مردم سخن می‌گفت و برای آنها «تبیین» می‌کرد.

*یکی از خصوصیات مهم امام، اعتماد به مردم از روز اول بود؛ بودند کسانی که دلشان می‌خواست مبارزه کنند، اما می‌گفتند مردم به دنبال ما نمی‌ایند،‌ اما امام در همان سال 41 گفتند که اگر به مردم بگوییم، مردم این بیابان را پر خواهند کرد. امام قدر مجاهدت مردم را می‌دانست و دل‌ها را گرم نگه می‌داشت و نمی‌گذاشت مایوس شوند.

*در دوران ایجاد جمهوری اسلامی، نقشه راه امام این بود که طرح جدید را از گذشته منحط کشور به کلی جدا کند؛ به این صورت که طرح پیشنهادی برای اداره کشور در ذیل فرهنگ و تمدن و قاموس غربی قرار نگیرد و ذیل آنچه در غرب به آن «جمهوری» یا «مردم‌سالاری» می‌گویند، قرار نگیرد.

*به‌همین خاطر، امام جمهوری اسلامی را از دو مکتب رایج آن روز یعنی لیبرال دموکراسی سرمایه‌محور و کمونیسم دیکتاتوری‌محور جدا کرد و الگوی تازه‌ای را برای نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند.

*در الگوی امام، ‌دوگانه‌هایی با هم هماهنگ و هم‌ساز شدند که قبل از آن سعی می‌شد متضاد باشند؛‌ هم معنویت دینی و هم رأی مردم را در کنار هم قرار داد. اجرای احکام الهی در کنار رعایت مصلحت‌های عمومی، از دیگر موارد بوده است.

*رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی، در کنار تولید ثروت (از دیگر دوگانه‌های هماهنگ و هم‌ساز بود). نفی ظلم و ظلم‌پذیری نیز از دیگر موارد بود. ما نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه از کسی ظلم می‌پذیریم.

*هم دانش و اقتصاد کشور را تقویت می‌کنیم و هم دفاع کشور و امنیت آن را تقویت می‌کنیم. هم انسجام و وحدت ملی باید رعایت شود و هم تنوع آراء و گرایش‌های گوناگون.

*هم تقوی و طهارت مسئولان لازم است و هم کارشناسی و کاربلدی آنها. تخصص و تعهد در کنار هم!

تذکر رهبر انقلاب به تعدادی از افرادی که در حین صحبت های سیدحسن خمینی شعار داده و سر و صدا کردند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها