کد خبر: 653948
تاریخ انتشار :

غوغای آمریکایی علیه ایران/ ادعای عجیب ساکی؛ ایران سلاح هسته‌ای می سازد

لابی های صهیونیستی در آمریکا سخت در تلاشند که جلوی بازگشت به برجام را بگیرند. این در حالی است که بایدن و بلینکن مدعی اند نابودی برجام، آخرین تیر در ترکش را هم هدر می دهد و باعث نابودی همه جانبه دیپلماسی و احتمالا تکمیل فرآیند هسته ای ایران می شود.

غوغای آمریکایی علیه ایران/ ادعای عجیب ساکی؛ ایران سلاح هسته‌ای می سازد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مساله گزارش ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی و التهاب جدیدی که در عرصه بین المللی برای ایران به وجود آمده (اینجا بخوانید) باعث شده مقامات دولت ایالات متحده علیه ایران جبهه گرفته و ادعاهای مختلفی را مطرح کنند.

این ادعاها در حالی است که تا چند هفته پیش دول غربی مدعی بودند دیپلماسی و ادامه گفتگوهای هسته ای وین بهترین راه حل برای موضوع و چالش مربوط به ایران است‌.

بازی میخ و نعل آمریکا با مساله هسته ای ایران 

مقامات آمریکای در این روزها واکنش ها مختلفی به مساله بدجام دارند. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد آمریکا به دنبال طرحی مشترک با انگلیس و آلمان و فرانسه است تا ایران را مجبور به همکاری با آژانس و تبعیت کامل از آن نهاد کند. 

همچنین، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهار نظری عجیب مدعی شد ایران ممکن است در همین چند هفته اخیر سطح فعالیت هسته ای خود را تا مرحله دستیابی به سلاح افزایش دهد. 

سایر مقامات آمریکا نیز در حال ایجاد جوی ضد ایرانی بوده و سعی دارند شرایط را بحرانی نشان دهند. سناتورهای آمریکایی و مقامات دولت سابق آمریکا در راس این گروه قرار دارند‌. این گروه همصدا با رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت تلاش دارند پرونده ایران را به شورای امنیت فرستاده و اجماعی بین المللی علیه ایران شکل دهند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا  مدعی شده بازگشت به برجام همچنان بهترین راه برای جلوگیری از تنش بیشتر است. جالب اینکه بلینکن توافق برجام را یک توافق ناقص دانسته اما مدعی شده که همین توافق ناقص بهتر از هیچ است. وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ما همچنان بر این باوریم که بازگشت به پایبندی به توافق (هسته ای) بهترین راه برای مقابله با چالش هسته ای ایران و اطمینان از این است که ایران در حال حاضر به سمت سلاح هسته ای حرکت نمی کند.

بلینکن در جلسه ای که اخیرا با سناتورها داشت ادعای جدیدی کرد و گفت، ما گزینه دیگری را هم آزمایش کردیم که آن خروج از توافق بود. ما با این سیاست تلاش کردیم فشار بیشتری بر ایران وارد کنیم. اما به این نتیجه رسیدیم که ایران به محض نابودی برجام در مدتی کوتاه به سلاح هسته‌ ای دست خواهد یافت. 

غوغایی که صهیونیست ها به وجود آوردند 

به نظر می رسد علی رغم فشار همه جانبه و ظوهر امر، شخص بایدن و بلینکن ترجیح می دهند همچنان در چارچوب برجام و مذاکرات هسته ای با ایران ارتباط داشته باشند. بر اساس گزارش پایگاه نیو عرب، عدم اصرار بایدن و بلینکن بر مسیر دیپلماسی و برجام فشار رژیم صهیونیستی بر آنهاست. بر اساس تاکید این پایگاه، اسرائیل که خود منابع نامشخصی از تسلیحات هسته ای دارد، سخت در تلاش است که مساله هسته ای ایران را بحرانی جهانی جلوه داده و مدعی شده است ایران در سه سایت هسته ای فعالیت مشکوک نظارت نشده دارد. 

به همین دلیل، لابی صهیونیستی در آمریکا سخت در تلاشند که جلوی بازگشت به برجام را بگیرند. این در حالی است که بایدن و بلینکن مدعی اند نابودی برجام، آخرین تیر در ترکش را هم هدر می دهد و باعث نابودی همه جانبه دیپلماسی و احتمالا تکمیل فرآیند هسته ای ایران می شود. باید دید نهایتا از بین این دو صدا کدام یک بر دیگری غلبه کرده و صدای اکثریت یعنی غرب و سازمان ملل خواهد شد.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها