کد خبر: 653989
تاریخ انتشار :

پشت پرده یک ناو هواپیمابر در مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی

ایسنا: ارتش کره جنوبی امروز شنبه در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر تدارک کره شمالی برای دست زدن به یک آزمایش هسته‌ای اعلام کرد، سئول و واشنگتن اولین رزمایش نظامی ترکیبی با شرکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی در بیش از چهار سال گذشته را برگزار کردند.

پشت پرده یک ناو هواپیمابر در مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام داشت: این رزمایش سه روزه تا امروز شنبه در آب‌های بین‌المللی در جزیره اوکیناوای ژاپن در حالی برگزار شد که شامل عملیات‌های پدافند هوایی، ضد کشتی، ضد زیردریایی و عملیات بازدارندگی دریایی می‌شد.

این مانورها در ضمن بروز نشانه‌هایی مبنی بر آماده شدن کره شمالی برای انجام آزمایشی هسته‌ای برای اولین بار از سال 2017 انجام شدند. مقامات سئول گفته‌اند که پیونگ یانگ آزمایش‌های متعددی را با به کارگیری یک دستگاه انفجاری در راستای تدارک برای اجرای هفتمین انفجار هسته‌ای زیرزمینی خود انجام داده است.

طبق اعلام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان که یک ناو هواپیمابر اتمی است در کنار رزمناو یو اس اس آنتی اتام مجهز به موشکهای هدایت شونده، ناوشکن یو.اس.اس بنفولد مجهز به موشکهای ایجس و ناو سوخت رسان یو اس ان اس بیگ هورن به این رزمایش پیوستند.

این اولین مانور نظامی مشترک این کشورهای متحد از زمان روی کار آمدن یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در ماه گذشته میلادی و اولین مانور دوجانبه این کشورها با شرکت یک ناو هواپیمابر از نوامبر 2017 بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش عزم دو کشور را برای دادن پاسخ قاطعانه به هرگونه تحریکات کره شمالی تثبیت کرد و در عین حال تعهد آمریکا به ارائه بازدارندگی گسترده را نشان داد.

در همین حال فرستاده‌های ارشد کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در امور کره شمالی روز جمعه توافق کردند که همکاری امنیتی و بازدارندگی را علیه کره شمالی تقویت کنند و پرتاب‌های آزمایشی مکرر موشک‌های بالستیک این کشور همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌هاه درباره انجام یک آزمایش احتمالی هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ را محکوم کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها