کد خبر: 654137
تاریخ انتشار :

گروسی:

طرفدار یا مخالف قطعنامه ضد ایران نیستم

ایرنا/ رافائل گروسی در حاشیه نشست شورای حکام تصریح کرد که در مقام مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی طرفدار یا مخالف قطعنامه پیشنهادی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه ایران نیست.

طرفدار یا مخالف قطعنامه ضد ایران نیستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروسی این مطلب را در نشست خبری با خبرنگاران در وین مطرح کرد و افزود که تصمیم‌گیری درباره قطعنامه در حیطه اختیارات اعضای شورای حکام است.

وی با تکرار این ادعا که توضیحات ایران درباره مواد اتمی پیدا شده در سه مکان اعلام نشده به لحاظ فنی معتبر نبوده است، مدعی شد که مسائل پادمانی در این زمینه باقی مانده است. مدیرکل آژانس برهمین اساس گفت: ما همیشه باید تا زمانی که بتوانیم این موضوع را روشن کنیم ادامه دهیم. من راه دیگری نمی بینم. وی ادعا کرد که «این مسائل از بین نمی روند. حل نمی شوند و روشن نمی شوند».

او در پاسخ به سووالی درباره هشدار ایران درباره صدور قطعنامه شورای حکام عنوان کرد که در این زمینه پیش‌داوری نمی‌کند اما مدعی شد که تضعیف همکاری‌ها به سود کسی نیست.

به گزارش ایرنا، آمریکا و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه داده و عنوان کرده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.این چهار کشور همچنین گفته‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده و از ایران خواسته‌اند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.

جمهوری اسلامی ایران اقدام واشنگتن و سه کشور اروپایی را برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات وین خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌ وگوی روز جمعه با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز با بیان اینکه حل و فصل مسائل پادمانی با ایران به مرحله پایانی رسیده خواستار ملاقات مجدد با مقامات ایرانی شد. وی افزود: لازم داریم که مسائل بین ایران و آژانس حل و فصل شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها