کد خبر: 654155
تاریخ انتشار :

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم‌های جدید آمریکا و متحدانش علیه ایران خبر داد.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد اعضای «مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم» ۱۶ فرد، نهاد و گروه‌های وابسته به سازمان‌های تروریستی در منطقه را تحریم کردند.

طبق اعلام خزانه داری آمریکا، از جمله این افراد، سه فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بوده است.

مرکز هدف گیری تامین مالی تروریسم، یک مرکز مشترک میان هفت کشور آمریکا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات است.

شبکه خبری الحدث گزارش داد، کشورهای عضو «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم» که عربستان سعودی عضو آن است اسامی ۱۳ فرد و سه گروه را در لیست «تروریستی» قرار دادند.

به گزارش این شبکه، در این لیست، نام سه نفر از کسانی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند، نیز در این لیست قرار دارد. دو نفر از این افراد تبعه ایران و یک نفر دیگر تبعه لبنان است. 

یک تبعه افغانستانی، سه تبعه سوری و۶ تبعه نیجریایی دیگر کسانی هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند. اتهام تبعه‌های نیجریه این است که «یک باند وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام را ایجاد کردند تا برای اعضای این گروه که در نیجریه حضور دارند، کمک مالی جمع کنند».

اتهام تبعه‌های سوری نیز این است که مؤسس شرکت سوری «القاطرجی» هستند و مرکز مذکور مدعی است که این شرکت، مسئول رساندن سوخت به گروه تروریستی داعش است.

الحدث همچنین گزارش داد، نام گروههای «سرایا الاشتر» و «سرایا المختار» که در بحرین حضور دارند و شرکت القاطرجی  هم در این لیست دیده می‌شود.

آمریکا و عربستان سعودی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ با امضای یک توافق‌نامه، مرکز موسوم به «مقابله با تامین مالی تروریسم» (Terrorist Financing Targeting Center) را تاسیس کردند. این مرکز تا کنون به زعم خود، طی شش مرحله، ۸۲ فرد و گروه را در لیست تحریمی خود قرار داده است.

با استناد به آیین‌نامه موسوم به مبارزه با جرایم تروریستی و تأمین مالی آن در عربستان، هر کسی که در این کشور متهم به حمایت از تروریسم شود، همه داراییها و اموالش بلوکه خواهد شد.

این ادعا در حالی از سوی عربستان سعودی مطرح می‌شود که این کشور به همراه آمریکا یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه و سراسر جهان به شمار می‌روند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها