کد خبر: 654223
تاریخ انتشار :

درخواست ضدایرانی اسرائیل از آژانس! + جزئیات

فارس/ چند روز پس از سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اراضی اشغالی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آژانس خواست که به ایران هشدار بدهد.

درخواست ضدایرانی اسرائیل از آژانس! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (سه‌شنبه)، در جلسه کمیته روابط خارجی و دفاعی پارلمان این رژیم درخواستی ضدایرانی مطرح کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا با بیان اینکه این رژیم در تلاش برای مقابله با ایران است، درخواستی ضدایرانی از آژانس بین‌المللی را مطرح کرد و گفت: «از آژانس انتظار داریم که هشداری آشکار درباره برنامه هسته‌ای به ایران بدهد.»

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در سفر به اراضی اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. تهران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند؛ اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند؛ اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها