کد خبر: 654256
تاریخ انتشار :

مسکن ملی | ثبت نام مسکن ملی

خبر خوش برای خریداران مسکن ملی | سورپرایز دولت برای متقاضیان مسکن ملی

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: صاحبان فناوری‌های نوین ساختمانی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن معرفی می‌شوند.

خبر خوش برای خریداران مسکن ملی | سورپرایز دولت برای متقاضیان مسکن ملی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان‌های بلند مرتبه ساخته نمی‌شود بلکه تعداد طبقات در این طرح نهایتا ۷ طبقه است.شرایط طرح مسکن ملی به این صورت است که فرد متقاضی این طرح باید دارای شرایط مکانی و مادی خاصی باشد.متقاضیان طرح مسکن ملی نباید از سال ۱۳۸۴ واحد مسکونی داشته باشند. ثبت نام مسکن ملی برای افرادی مجاز است که از ابتدای انقلاب تاکنون از تسهیلات و امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.در ادامه به آخرین خبر از مسکن ملی می پردازیم.

مسکن ملی

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر تقویت نقش مرکز در بخش صنعت از معرفی صاحبان فناوری‌های نوین ساختمانی برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدمهدی حیدری اظهار داشت: در صدد هستیم تا ضمن ارایه مشاوره‌های فنی نقش مرکز را در ارتقای کیفی ساخت و ساز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقویت کنیم.

حیدری با بیان اینکه سهم شرکت عمران شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد است و مقرر شده تا مرکز علاوه بر ارایه گواهینامه فنی به واجدان شرایط، در کنار شرکت عمران شهرهای جدید در احداث واحدهای مسکونی به عنوان ناظر فنی هم حضور داشته باشد.

حیدری توسعه فناوری‌های نوین ساختمانی را از الزامات طرح ملی مسکن برشمرد و تاکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بازوی عملیاتی وزارت راه فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها پیش‌تر در مرکز مطالعاتی و مورد پژوهش قرار گرفته است.

مسکن ملی

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سیاست دولت در بخش مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد است که در استان تهران افرادی که فرم (ج) انها سبز باشد و حائز اهمیت باشند می توانستند در این طرح ثبت نام کنند 

وی ادامه داد: در استان تهران، زمین های طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شدند و برای ۲ سال زمین برای ساخت ۳۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در اکثر شهر ها و شهرهای جدید ، زمین به پیمانکاران برای اغاز عملیات ارائه شد و مراحل ساخت و اماده سازی زمین در حال انجام اشت.

وی با بیان اینکه پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا یایان خرداد ماه به اتمام می رسد ادامه داد: ۹۲۰ هزار نفر ، در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کننده کرده بودند که پالایش نهایی انجام شده بود اما دوباره بازنگری شد.

محبت خواه گفت: متقاضیان در استان تهران می توانستند در شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی پاکدشت و رباط کریم ثبت نام کنند اما برخی از افراد به طور اشتباه ثبت نام کردند و از سامانه حذف شده بودند که برای این افراد دوباره تا پایان اردیبهشت ماه فرصت برای تغییر شهر را فراهم کردیم.

وی تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ، کلنگ بهره برداری از ۳۰ هزار واحد به زمین زده شد .

وی افزود: در شورای عالی مسکن درباره ی افرادی که در طرح های گذشته مسکن ثبت نام کردند اما هنوز واحد تحویل نگرفتند تصمیاتی گرفته شد و تا پایان سال تعیین تکلیف و تحویل متقاضیان می شود.

وی بیان کرد: افرادی که فرم (ج) انها سبز و حائز شرایط باشند به بانک معرفی می شوند و اگر هنوز پیامکی به متقاضیان ارسال نشده با شهر محل ثبت نام مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند.

محبت خواه بیان کرد: در برخی از این طرح ها ، اختلاف بین پیمانکار و تعاونی بود که به مراجع قضایی ارجاع داده شد و برخی دیگر اختلاف بین پیمانکاران بود که آسیب شناسی شد تا راهکار لازم ابلاغ شود.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت سیزدهم را در برنامه قرار داده است. در این طرح ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن در مناطق شهری و ۸۰۰ هزار واحد آن در مناطق روستایی احداث می‌شود.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که تعداد افراد واجد شرایط اولیه با سه شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت بررسی شده است و اسامی متقاضیان پالایش اولیه برای پالایش شرط چهارم (سابقه سکونت) به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرهای جدید ارجاع شده است. بر اساس تاکید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، پالایش نهایی متقاضیان تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد تا روند معرفی متقاضیان پالایش نهایی شده به بانک‌ها برای افتتاح حساب و اتصال به پروژه‌ها انجام شود و پروژه‌های تامین زمین شده وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، تعداد پروژه‌های شروع شده در مناطق شهری ۵۳۰ هزار واحد است. همچنین تعداد پروژه‌های آغاز شده در مناطق روستایی ۱۶۰ هزار واحد و تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در مناطق شهری ۳۲۱ هزار واحد گزارش شده است.

اجرای قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ که با هدف بر حق تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن طراحی و تدوین شد مستلزم انجام کارهایی از قبیل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان، تامین زمین، تامین مالی، مدیریت اجرا و ساخت تا تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی، تحویل به متقاضیان و فروش اقساطی تسهیلات بود که در این خصوص معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در همراهی با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف آنها را عملیاتی و اجرایی کرد. بر اساس تاکید معاونت مسکن و ساختمان اجرای قانون و دستیابی به اهداف آن مستلزم هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مرتبط با مقوله مسکن است.

طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان با وجود تمامی مشکلات و چالش­های موجود بخش قابل‌ملاحظه­ای از اراضی موردنیاز طرح، تامین یا شناسایی و احصا شده، عملیات اجرایی تعداد زیادی پروژه شروع و پرداخت تسهیلات بانکی با کمترین موانع در حال انجام است. همچنین با عنایت به اینکه فرآیند تولید مسکن از مرحله آماده­سازی زمین، تجهیز کارگاه تا تکمیل واحد مسکونی حداقل نیازمند طی یک دوره زمانی دو ساله است، به منظور تسریع در امور و تحقق اهداف برنامه، شروع عملیات اجرایی دو میلیون واحد مسکونی برای سال اول برنامه­ریزی و اجرایی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها