کد خبر: 654279
تاریخ انتشار :

فوت 21 نفر در حادثه خروج ‌قطار⁩ مسافربری طبس - یزد/ 50 نفر مصدوم شدند

قطار مسافربری طبس - یزد بامداد امروز چهارشنبه از ریل خارج شد و تاکنون ۱۳ نفر جان باخته اند. این حادثه ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد در ایستگاه مزینو رخ داده است. در این رخداد، ۴ واگن این قطار از ریل خارج شده است.

فوت 21 نفر در حادثه خروج ‌قطار⁩ مسافربری طبس - یزد/ 50 نفر مصدوم شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قطار مسافربری طبس - یزد بامداد امروز چهارشنبه از ریل خارج شد و تاکنون 13 نفر جان باخته اند.

محمدرضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه اعزام شده است افزود: یک تیم از پایگاه مسجد شکر، ۲ تیم از پایگاه دیهوک، دو تیم پشتیبان از شعبه طبس و یک تیم از بشرویه در عملیات نجات آسیب دیدگان مشارکت داشته‌اند.

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس هم گفت: تاکنون فوت ۱۰ نفر در حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس - یزد توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه گزارش شده است.

رحیمی افزود: بامداد امروز چهار واگن این قطار از ریل خارج شد و تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه آهن اکنون در محل حضور دارند.

وی گفت: آماری که اورژانس به ما داده است ۱۲ مصدوم نیاز به اعزام داشتند ولی امکان افزایش این آمار با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

فرماندار ویژه طبس افزود: نیروهای امدادی هنوز در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند.

وی با اشاره به اعزام ۱۲ آمبولانس به محل حادثه اضافه کرد: بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند.

فوتی‌های حادثه به ۱۳ نفر رسید

ایسنا نوشت  ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که بنا بر آخرین اطلاعات تاکنون ۱۳ فوتی داشته و حال مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی،۷ واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

علاوه بر گروههای امدادی از خراسان جنوبی، بنا بر اعلام اورژانس یزد تاکنون هفت دستگاه آمبولانس اورژانس، اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر و بالگرد هلال احمر استان یزد نیز برای امدادرسانی به منطقه اعزام شده است.

معاون ناوگان مسافری راه‌آهن: وقوع خروج قطار مشهد- یزد از ریل، برخورد با بیل مکانیکی بود / ۵ واگن از خط خارج شدند / قطار ۳۴۸ مسافر داشت / مسافران با قطار فوق‌العاده به طبس و از آنجا با اتوبوس به یزد منتقل می‌شوند

معاون ناوگان مسافری راه‌آهن گفت: در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

سید حسن موسوی درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل مکانیکی دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورده‌ است .

وی ادامه داد: در پی این برخورد 5 واگن از خط خارج شده و طبق اعلام اورژانس متاسفانه 10 نفر فوت شدند و 12 نفر هم مصدوم شده‌اند.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود 348 مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابجایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت 5 صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

تکمیلی////////////////

تعداد فوتی‌ها حادثه قطار مشهد به ۲۱ نفر رسید/ خروج تمام مصدومان و متوفیان از قطار

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی: همه عوامل امدادی از دستگاه‌های مختلف در صحنه حضور دارند، میدان حادثه از  مسافران، مجروحان و فوت‌شدگان تخلیه شده است.

اورژانس استان یزد: تا این لحظه تعداد فوتی‌های حادثه ۲۱ نفر است

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها