کد خبر: 654311
تاریخ انتشار :

شنیده‌ها؛ معاون شمخانی جایگزین تخت روانچی در نیویورک می شود

تابناک/ خبر‌ها و شنیده‌های غیر رسمی حاکی از آن است که به زودی سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان‌های بین المللی تغییر خواهد کرد و شخص جدیدی جانشین مجید تخت روانچی در نیویورک خواهد شد.

شنیده‌ها؛ معاون شمخانی جایگزین تخت روانچی در نیویورک می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چندی پیش، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی از اخبار منتشره در مورد تغییر سفرا گفت: ۴۰ سفیر در لیست تغییر هستند و جانشین آنها مشخص شده اند و پروسه اداری آن در حال انجام است.

در همین رابطه، خبرها حاکی است که به زودی سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی تغییر خواهد کرد و شخص جدیدی جانشین مجید تخت روانچی در نیویورک خواهد شد. 

براساس شنیده های غیررسمی تابناک از منابع مطلع، سعید ایروانی، کاردار پیشین ایران در عراق و معاون کنونی امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، گزینه قطعی برای تصدی نمایندگی ایران در نیویورک به جای تخت روانچی است. 

به گفته یک منبع مطلع، علی رغم اینکه حکم ایروانی سه ماه پیش امضا شده اما ویزای نماینده جدید ایران در نیویورک تاکنون از سوی دولت آمریکا صادر نشده است و او در انتظار دریافت ویزا برای استقرار در نیویورک است. 

ایروانی از سال 92 تاکنون، معاون علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

معاون فعلی شورای عالی امنیت ملی، در مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره کننده ایران با سعودی ها بود.

در نخستین تصویر منتشره از مذاکرات میان تهران و ریاض در بغداد، ایروانی را در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و خالد الحمیدان رئیس هیات مذاکره کننده سعودی مشاهده می کنیم.

لازم به ذکر است که مجید تخت روانچی که احتمالا در لیست تغییرات وزارت خارجه دولت جدید است، از فروردین ۱۳۹۸ سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی بود. او پیشتر معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر ایران در برن و معاون اروپا-آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بوده است. او در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز عضو ارشد تیم ایران بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها