کد خبر: 654467
تاریخ انتشار :

خاتمی: انقلاب اسلامی به کسی باج نمی‌دهد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به صدور قطعنامه علیه ایران از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دشمن باید بداند که نسخه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نسخه مقاومت است و کور خوانده که فکر کند می‌تواند ایران را به موضعی بکشاند که خودش می‌خواهد.

خاتمی: انقلاب اسلامی به کسی باج نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: همه باید خود را در حریم ذات مقدس ربوی ببینیم. در همه عرصه‌ها چه در عرصه فردی، خانوادگی، اداری، سیاسی و چه در سایر عرصه‌ها تقوا جای بحث دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) و امامان ما سفارش فوق‌العاده‌ای به زیارت امام رضا (ع) داشته‌اند، امام رضا (ع) می‌فرمایند کسی که با وجود دور بودن من از مدینه به زیارتم بیاید سه جا به داد او می‌رسم؛ جای اول وقتی است که پرونده‌ها را به دستمان می‌دهند، جای دوم مکانی است که از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر بوده و از روی جهنم می‌گذرد و جای سوم زمانی است که می‌خواهند اعمال بندگان را بسنجند. کسی که به امام رضا (ع) معرفت داشته باشد قطعا مورد شفاعت او قرار می‌گیرد یک بعد این معرفت این است که ما توجه داشته باشیم که به زیارت امام زنده می‌رویم و نه به زیارت امام مرده. باید باور کنیم امام معصوم ما را رصد می‌کند نه تنها ظاهر بلکه باطن ما را نیز می‌خواند از ساعتی که از خانه برای زیارت امام رضا (ع) راه افتادیم امام رضا (ع) منتظر زائران خود است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه اظهار کرد: نکته سوم شناخت اخلاق و کردار امام رضا (ع) است، باید سعی کنیم تا رنگ امام رضا (ع) بگیریم، راوی می‌گوید هیچ‌وقت ندیدم که امام رضا (ع) به کسی نیش بزند هیچ‌گاه ندیدم امام رضا (ع) به کسی جفا کند امام رضا (ع) کم‌خواب بود و شب زنده‌داری زیادی داشت. خیلی روزه می‌گرفت و مقید بود، حداقل ماهی سه روز را روزه‌ می گرفت، فراوان احسان می‌کرد و تاکید داشت تا کسی متوجه نشود. چنین زیارتی کلاس اخلاق، تربیت و انسان سازی می‌باشد.

وی بیان کرد: در هفته جاری شاهد ارتحال مبارز قدیمی و یار دیرین امام بزرگوار حجت‌الاسلام سید محمود دعایی بودیم، بنده از این منظر از ایشان یاد می‌کنم که همواره پای ثابت نمازجمعه تهران بود. یکبار به ایشان گفتم راز و رمز این همه مداومت در نماز جمعه چیست و ایشان گفت فضیلت نماز جمعه که روشن است اما من نماز جمعه را یادگار امام می‌دانم و آمدن به نماز جمعه را نوعی بیعت با امام تلقی می‌کنم. به محضر خانواده ایشان و تمامی دوستانشان تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه تاکید کرد: حادثه متروپل در آبادان و حادثه قطار مشهد – یزد جگر همه ما را سوزاند، مسلمانان شیعه که زائر امام رضا (ع) بودند و از زیارت فارغ شده بودند فوت کردند و کام ملت ایران تلخ شد. از خداوند برای بازماندگان صبر و اجر درخواست کرده و ان‌شاءالله حال مصدومان این حوادث هرچه سریع‌تر بهبود یابد. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مقصران این حادثه باید شناسایی شوند و مجازات عبرت‌آموز گردد تا شاهد تکرار چنین وقایع تلخی نباشیم.

خاتمی گفت: امروز بیستم خردادماه و سالروز شهادت اولین مجتهد شهید انقلاب اسلامی آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی است که در سال ۱۳۴۹ زیر شکنجه به شهادت رسید. وی در آن فضا گفت اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید خونم می‌گوید خمینی. چنین سخنی دل و جگر می‌خواست. از سوی دیگر این فرد دارای بصیرت بالایی بود بنده دیدم در سال ۱۳۴۵ که هنوز مرزها روشن نبود ایشان در برابر لیبرال‌ها موضع داشت و می‌گفت اینها امام را قبول ندارند و ما با کسانی که امام را قبول ندارند آبمان به یک جوب نمی‌رود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: ساعت ۱۱:۴۵ امروز رئیس پلیس تهران به بنده زنگ زد و اطلاع داد که سارقان صندوق امانات بانک ملی دستگیر شدند و اکثر پول‌ها هم برگشته است. بنده از زبان مردم از پلیس جمهوری اسلامی ایران کمال تشکر را دارم که به سرعت سارقان را دستگیر کرد.

وی گفت: یک درخواست نیز از زبان مردم از دستگاه قضا دارم که این سارقان اشد مجازات شوند چرا که این افراد دزد اعتماد مردم هستند و خلاف آنها از یک دزد معمولی به مراتب بیشتر است. ما از زندانی شدن کسی خوشمان نمی‌آید اما باید با چنین افراد خبیث و رذلی که امانات مردم را می‌دزدند با اشد مجازات برخورد شود.

خطیب جمعه تهران گفت: با اعزام زائران بیت‌الحرام، کشور حال و هوای حج گرفته است ان‌شاءالله زائرانی که به بیت‌الله مشرف می‌شوند توجه داشته باشند که نماینده ملت ایران هستند و جوری عمل کنند که عزت ایران اسلامی را نشان دهد. بازارگردی‌ها با آن گرانی‌هایی که در آنجا وجود دارد به مصلحت نیست مدت حج کوتاه است و به جای بازارگردی می‌شود دو رکعت نماز در مسجدالحرام خواند. حاکمان سعودی بدانند مکه و مدینه برای همه مسلمانان است و باید امکانات و رفاه تمام زوار را فراهم کنند. جان همه زوار برای ما مهم است به خصوص جان زوار ایرانی. هنوز حادثه تلخ منا در کام ملت ایران است. گران کردن حج برای تبلیغ آن هم تبلیغ این‌که زیارت شرک است و یا بوسیدن خانه خدا شرک است توجیهی ندارد پول بدهیم که این حرف‌ها را بشنویم.

خاتمی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مرقد امام خمینی (ره) بیان کرد: رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) رهنمودهایی را مطرح کردند که هر کدام بابی از حکمت است، بنده پیشنهاد می‌کنم برای این‌که نسل بعد از انقلاب با امام خمینی (ره) آشنا شوند فرمایشات رهبری در حرم امام خمینی (ره) را در طول ۳۰ سال گذشته در کتاب درسی مدارس ثبت شود. بهترین کسی که می‌تواند امام را معرفی کند مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است. رهبری فرمودند امام روح انقلاب است یعنی اگر امام را از انقلاب بگیریم انقلاب کالبدی بی‌روح است.

وی ادامه داد: نرم‌افزار گام دوم انقلاب باید رهنمودهای امام به ویژه وصیت‌نامه ایشان باشد. رهبری در فرمایشات خود به هفت نکته مهم اشاره کردند اول این‌که نگذارید از انقلاب هویت‌زدایی کنند یعنی این‌که انقلاب ما خدایی است انقلاب اسلامی از مساجد و حسینیه‌ها شروع شد. برخی می‌خواهند انقلاب را به سمت سکولاریزه شدن یعنی جدایی دین از سیاست ببرند که این شدنی نیست. نمی‌توان دین را از انقلاب ما جدا کنند نکته دوم این است که رهبری تاکید داشتند امام روح انقلاب است و نگذارید راه امام در جامعه کمرنگ شده و امام را تحریف کنند. به امام نامه نوشتند که شما مساله جنگ را حل کردید مساله آمریکا را هم حل کنید. امام نامه را خواند ولی جواب نداد پیامش این است که امام عزیز ما با نفرت از آمریکا از دنیا رفت. رهبری تاکید داشتند که نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کند مقصود از مرتجع افرادی است که دلداده غرب هستند آنهایی که تفکر غرب بر آنها حاکم است.

خاتمی خاطرنشان کرد:‌رهبری تاکید داشتند که فریب جنگ روانی دشمن را نخورید و نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد ما دو نوع فضای مجازی داریم یک نوع آن همان فضایی است که مراجع و حزب‌اللهی‌ها در آن حضور داشته و از فضای مجازی به عنوان ابزاری علیه دشمن استفاده می‌کنند. این فضای مجازی خوب بوده، هست و خواهد بود اما فضای مجازی نوع دوم آن است که دشمن به آن خط می‌دهد، آمریکا به آن خط می‌دهد امیدوارم که حرف ما را تحریف نکنند ما هیچ وقت با اصل فضای مجازی مخالف نبودیم بلکه با فضای مجازی که آمریکا به آن خط می‌دهد دشمن بوده، هستیم و خواهیم بود.

وی ادامه داد: رهبری تاکید داشتند از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید سرمایه‌ای که اگر افزایش نیافته باشد به اندازه اول انقلاب است. رهبری تاکید داشتند نگذارید وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده است. دقیقا اول انقلاب برخی از لیبرال‌ها می‌گفتند که انقلاب به بن‌بست رسیده است امام فرمودند که انقلاب به بن‌بست نمی‌رسد بلکه شما به بن‌بست رسیده‌اید. رهبری تاکید داشتند امروز که دشمن درصدد تخریب مسئولان انقلابی است باید از مسئولان قدرشناسی شود.

خاتمی در ادامه با اشاره به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران بیان کرد: سرانجام با گزارش غلط و نادرست مدیرکل آژانس انرژی اتمی قطعنامه ضد ایرانی که در حقیقت پشت آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای اروپایی هستند، صادر شد. نکته اول این است که مدیرکل آژانس اتمی قبل از صدور قطعنامه به دیدار رئیس رژیم صهیونیستی رفته بود و هماهنگی کامل مدیرکل آژانس با رژیم صهیونیستی کاملا مشهود است آنها با هم رفتند تا این قطعنامه را علیه ایران صادر کنند پس حق است که بگوییم مرگ بر آمریکا. همه اطلاعاتی که اینها دارند پخته رژیم صهیونیستی است و مطلقا آژانس بی‌طرفانه عمل نمی‌کند.

خطیب جمعه تهران گفت: مسئولان ما باید دقت کنند که به دوستان رژیم صهیونیستی یعنی مدیرکل آژانس اطلاعات کاملی ارائه ندهند و در دادن اطلاعات بسیار بخیل باشند. بعضی از بازرسان آژانس چشم آمریکا و اسرائیل هستند و با گزارش‌هایی که از مراکز هسته‌ای ما می‌برند سبب می‌شوند تا دشمنان بتوانند به مراکز هسته‌ای ما حمله کرده و یا دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کنند. هدف اینها از این قطعنامه این است که در مذاکرات برجام امتیاز بگیرند. به آنها می‌گویم که بدانند انقلاب به کسی باج نمی‌دهد و تو دهن زورگو می‌زند.

خاتمی در پایان بیان کرد: نسخه ۴۰ ساله انقلاب ما نسخه مقاومت است قطع تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس اولین گام است و اگر این شیطنت‌ها ادامه یابد گام‌های ایران ادامه خواهد یافت. به دشمن می‌گویم که کور خوانده‌اند که فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند ایران را به موضعی که خودشان می‌خواهند بکشانند، ملت ایران ملت حسینی است و شعار ملت ما "هیهات منا الذلة" است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها