کد خبر: 654478
تاریخ انتشار :

امام جمعه اصفهان:

حوادث نقاط مختلف خطای فردی است نه بی‌تدبیری حکومت

امام جمعه اصفهان گفت: این حوادث مایه تاثر است، برخی معاندین انقلاب حتی در لباس روحانیت را دیده‌ام که این‌طور نتیجه گرفته بودند که این‌ها از بی تدبیری حکومت است؛ مثل اینکه از فردا غذای هر خانمی که در خانه تَه گرفت بگوییم تقصیر حکومت است.

حوادث نقاط مختلف خطای فردی است نه بی‌تدبیری حکومت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان  با تبریک ورود به سی و سومین سال رهبری مقام معظم رهبری و با اشاره برکات پر شمار رهبری داهیانه ایشان بر امت اسلامی، اظهار کرد: خداوند به ما لطف کرد که پس از رحلت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، رهبری ملت و امت اسلامی را بر عهده گرفتند و الحمدالله روز به روز و سال به سال عظمت این مرد بزرگوار برای دنیا بهتر شناخته می‌شود و با هر سخنرانی ایشان، امت و ملت عشق مضاعفی به این مرد پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) در کنار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه داد: هر کلمه‌ای از کلماتِ سخنان او، نوری است که از وجود او سر می‌زند و راه و حرکت ما را برای آینده تعیین می‌کند و راه درست را برای ما و بندگان خدا و امت بیان می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر شخصیت والا و برجسته مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان به حق شخصیت بزرگ و عجیبی دارند، در طول این ۳۳ سال رهبری افراد زیادی برای ایشان شعر و نثر و نظم گفته‌اند، به قول معروف دست بوسی کرده‌اند، اما خود ایشان در جایی که بحث قیاسشان با رهبر کبیر انقلاب بوده فرموده اند، فاصله من با امام، نجومی است.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: مقام معظم رهبری هرگز متکبر و مغرور نشدند، در حالی که این روزها برخی افراد صندلی که گیرشان می آید دیگر هیچ کسی را نمی شناسند، اما مقام معظم رهبری هرگز از مسیر خالصانه خدمت به مردم و مسیر الهی انقلاب خارج نشدند.

وی حادثه قطار طبس-یزد را به هموطنان یزدی و امام جمعه این شهر تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: این حوادث مایه تاثر است، اما برخی معاندین انقلاب حتی در لباس روحانیت را دیده ام که گفته بود ایران را که نگاه کنیم جایی قطار از ریل خارج می شود، یک جایی متروپل فرو می‌ریزد و غیره و این طور نتیجه گرفته بود که این ها از بی تدبیری حکومت است؛ مثل این که از فردا غذای هر خانمی که در خانه تَه گرفت بگوییم تقصیر حکومت است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: تدبیر همه مسائل که دست حکومت و نظام نیست، گاهی افراد باید مسائل را بررسی و رسیدگی کنند، اما کوتاهی می‌کنند؛ اصلا اینکه مسئول همه چیز را حکومت بدانیم خودش بی احترامی به اراده و تصمیم آدم‌ها  است؛ یک بیل مکانیکی در مسیر قرار گرفته است؛ انتطار بوده این بیل مکانیکی را رهبری یا رییس جمهور از مسیر خارج کنند؟ البته حکومت باید به ایراد و اشکال و اشتباه رخ داده رسیدگی کند، اما دلیل نمی‌شود همه چیز، همیشه تقصیر حکومت انداخته شود.

امام جمعه اصفهان گفت: برخی دنبال این می گردند که به حکومتی که هم سو با خط خودشان نیست، موارد اشتباه نسبت دهند، این ها البته از نفهمی است، اما خدا از نفهمی آدم ها هم نمی‌گذرد؛ فردا خداوند از انسان بازخواست می‌کند که چطور در جایی که همه می‌فهمیدند تو انسان نفهمی بودی و چطور نفهمیدی که اشتباه کسی که اشتباه کرده را باید پای خودش نوشت نه دیگری.

وی با اشاره به بهتان قوم یهود به حضرت موسی (ع) در وقت بروز مشکل و ارتباط آن با رویکرد حال حاضر برخی مردم، خاطر نشان کرد: هفته پیش هم مثال قوم یهود را گفتم، یهودییان هم هر کار خوبی را به خود نسبت می‌دادند و هر مشکل یا مورد اشتباه را از قدم حضرت موسی(ع) می‌دانستند. اینکه نمی‌شود؛ برخی البته به قول امیر المومنین علی(ع) مگس صفت هستند؛ مگس همه جای تمیز آدم را رها می‌کند و بر روی گوشه سبیل آدم که تبخال گذاشته می‌نشیند، برخی کثافت خور هستند و امیدواریم خدا هدایتشان کند.

طباطبایی نژاد یاد و خاطره چهار شهید موتلفه در ماجرای قتل حسن علی منصور را گرامیداشت و خاطر نشان کرد: این چهار شهید بزرگوار موتلفه در حمایت از امام خمینی(ع) دست به ترور حسن علی منصور زدند و او را به درک واصل کردند و در بیست و ششم خرداد ۴۲ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز صنایع دستی و میراث فرهنگی، اصفهان را کپسول میراث فرهنگی کشور دانست و تاکید کرد: باید مشکلات مالی استادکاران برجسته میراث فرهنگی اصفهان بر طرف شود، برخی در تنگ دستی مالی به سر می‌برند، من همیشه می‌گویم که چطور مسئولان به یک خانه خرابه سر می‌زنند اما به کسی که سال‌ها عمر خود را برای زنده نگاه داشتن یک هنر و تربیت شاگرد گذاشته سر زده نمی‌شود.

وی ترویج صنایع دستی را سفارش مهم حوزه میراث فرهنگی اصفهان تلقی کرد و ادامه داد: امروزه در زندان اصفهان، اکثر زندانیان جرائم غیر عمد به کار صنایع دستی مشغول هستند، من کارهای آنها را دیده ام و بسیار هم زیبا است و به همه هم می گویم که آثار صنایع دستی زندان اصفهان هیچ چیز از میدام امام خمینی(ره) کم ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها