کد خبر: 654481
تاریخ انتشار :

تولیت آستان قدس : جشنواره‌های غربی «کن» و «نوبل» ، شعار «حقوق بشر» و «بمب اتم» ، همه ابزار استعماری هستند

حجت‌الاسلام مروی گفت: فیلم سخیف "عنکبوت مقدس" حتی از نظر هنرمندان غربی نیز هیچ ارزش هنری ندارد اما چون ضد معنویت است و مقدسات را هدف قرار داده، استکبار و جریان صهیونیسم آن را برجسته می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی در نخستین پیش نشست دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان افزود: مستکبران برای ضربه به ارزش‌های اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و نمونه آن تلاش شیطانی این فیلم مبتذلی است که چند روز پیش در جشنواره ‎ای در فرانسه به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: این اقدام، یک بازی است که آمریکایی ها و صهیونیست‌ها برای اهانت به یکی از مقدس ترین مخلوقات خداوند یعنی امام رضا(ع) که برای همه مسلمانان و همه انسان های طالب حق و فضیلت مقدس است به راه انداخته اند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استکبار برای سلطه به جهان و ملت‎ها تنها از نیروی نظامی بهره نمی‌برد، بلکه از ابزارهای مختلف از جمله فیلم و به‌اصطلاح ابزار نرم نیز استفاده می‌کند و جریان استعمار و استکبار چندضلعی و چندبعدی بوده و دارای ابعاد نظامی، سیاسی و رسانه‌ای است.

مروی افزود: جشنواره‌های غربی از قبیل «کن» و «نوبل» و شعارهایی همچون «حقوق بشر» و تسلیحاتی همچون «بمب اتم» همه ابزار استعماری هستند که استکبار به فراخور موقعیت از آنها استفاده می‌‎کند.

وی اضافه کرد: اعطای جوایزی مانند جایزه صلح نوبل به نخست‌وزیر رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل وجاهتی برای این جشنواره‌ها باقی نگذاشته و اهداف سیاسی آنها را کاملاً عیان کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جریان‌های‎ ادیان توحیدی این قدرت و اقتدار را دارند که در برابر مستکبرانی که انسانیت را به مسلخ می‌کشند از اخلاق و ارزشهای انسانی پاسداری کنند زیرا حق هستند و می‌خواهند بشر امروز را به سمت فضیلت‌های اخلاقی، معنویت و خداپرستی سوق دهند و به طور قطع پروردگار متعال ما را یاری خواهد کرد.

مروی با اشاره به همایش بین المللی امام رضا(ع)، هدف این همایش را حرکت به سوی احیا و تعمیق معنویت، فضیلت‌های اخلاقی و انسانیت در جهان دانست و افزود: بشر امروز از بی‌اخلاقی، بی‌ایمانی و بی‌خدایی رنج می‌برد و این منحصر به کشورهای جهان سوم یا کشورهای تحت سلطه نیست، بلکه بیش از همه مردم کشورهای غربی که دارای حاکمان سلطه‌گر هستند، از بی اخلاقی و بی ایمانی در رنجند.

تولیت آستان قدس : جشنواره‌های غربی «کن» و «نوبل» و شعار «حقوق بشر» و «بمب اتم» ، همه ابزار استعماری هستند

وی افزود: انسان غربی امروز، مغلوب تفکر استعماری و سلطه‌گرانه حاکمان خود است، آنان رفاهی نسبی برای مردم خود تأمین می ‎‌کنند اما در حد یک حیوان، انسانیت مردم را تنزل می‌بخشند و توجه آنها را تنها معطوف به جنبه‌های حیوانی انسان و نیازهای مادی می‌کنند تا کار به آنجا می ‎ رسد که جایگاه انسان به حیوان تقلیل می‌یابد و همنشینی و انس با حیوان به‌عنوان تمدن تلقی می‎‌ شود.

او با اشاره به مناظرات امام رضا(ع) با نمایندگان ادیان دیگر ادامه داد:جریان حق در مناظرات فکری و اندیشه‌ ‎ای می‌تواند رشد، نمو و ظهور و بروز یابد, اگر مناظره نباشد جریان حق زمینه رشد و بروز پیدا نمی‌کند , ائمه اطهار(ع) با مناظرات خود به ما یاد دادند که باید با ادیان و مکاتب مختلف گفت و گو و مناظرات اندیشه ای کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر مناظرات فکری نباشد جای آن را منازعات خطرناکی خواهد گرفت که اصل دین، معنویت و خداپرستی را از بین می‌برد و حضرات معصومین(ع) با مناظرات خود به ما تحمل‌پذیری، سعه‌صدر، دفاع از دین و فضیلت‌های انسانی را آموختند. هرکجا که ما باب گفت و گو و مناظرات علمی و تضارب آرا و افکار را مسدود کردیم، سلاح و اسلحه به میدان آمد.

مروی افزود: اگر سیره ائمه اطهار(ع) در مناظرات و گفت و گوها را ادامه می‌دادیم، وهابیت و داعش به وجود نمی‌آمد؛ داعش در بستر آلوده و مزبله منازعات و اختلافات تعصبی و فارق از گفت و گوهای انسانی و علمی به وجود می‌آید و دشمن تلاش می‌کند که این مناظرات تبدیل به منازعات و جنگ مسلحانه شود، یا حداقل بین مسلمانان گفت و گو صورت نگیرد و کینه و دعوا و تعصبات حاکم باشد.

هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن که از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار شد در اقدامی غیرحرفه ای و سیاسی، که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود، یکی از جوایز خود را به بازیگر فیلمی ضعیف و موهن که ارزش های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می بُرد، اهدا کرد.

عنکبوت مقدس (به انگلیسی: Holy Spider) فیلمی در ژانر درام دلهره‌آور و جنایت واقعی، به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی محصول سال ۲۰۲۲ است.

این فیلم بر پایهٔ داستان واقعی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف به قاتل عنکبوتی، که کارگران جنسی را هدف قرار داده و ۱۶ زن را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در مشهد به قتل رسانده بود ساخته شده است که یک روزنامه‌نگار زن خیالی را در حال تحقیق دربارهٔ این قاتل زنجیره‌ای به تصویر می‌کشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها