کد خبر: 654603
تاریخ انتشار :

بازی اسرائیل با آتش! | اتحاد امارات و بحرین علیه ایران؟

حدود نیم قرن از درگیری نظامی اعراب با اسرائیل می‌گذرد. درگیری ‌ای که پس از اعلام رسمی موجودیت رژیم صهیونیستی آغاز شد، چندین مواجهه نظامی مستقیم را در پی داشت و این ستیز حتی تا سال‌های اخیر هم ادامه داشت.

بازی اسرائیل با آتش! | اتحاد امارات و بحرین علیه ایران؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگرچه بسیاری معتقدند پیش از این هم کشورهای عربی با تغییر رویکردی عمیق در برابر دشمن خونین خود یعنی اسرائیل، با رژیم صهیونیستی رابطه پنهان برقرار کرده بودند اما نقطه آشکارسازی این روند در زمان ترامپ و تحت توافقنامه‌ای موسوم به پیمان ابراهیم رخ داد.

نقطه تولد پیمان ابراهیم در سپتامبر سال 2020 بود که هیات‌های عالیرتبه رژیم صهیونیستی، امارات‌ متحده‌عربی و بحرین، توافقنامه صلحی را با میانجیگری آمریکا در کاخ سفید امضا کردند.  

چندی پیش، مایک پمپئو وزیر امورخارجه وقت امریکا درباره اینکه ترور شهید سلیمانی بخشی از پازل عادی سازی روابط کشورهای عربی بوده، گفته بود: آمریکا گام هایی را برای ایجاد اعتماد برای طرف های پیمان سازش اعراب و اسرائیل برداشت.

او در ادامه گفت: از جمله این اقدامات ترور سردار سلیمانی بود که به عنوان سدی در مسیر قراردادهای سازش میان اسرائیل با کشورهای عربی قرار داشت.

در این راستا نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تغییر رویکرد این رژیم در قبال ایران خبر داد و تاکید کرد: ما دکترین هشت‌پا را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم؛ ما معادله جدیدی را تدوین کرده‌ایم و سر هشت‌پا را هدف می‌گیریم.

همزمان با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که ارتش این رژیم سامانه‌های راداری را در ابوظبی و منامه برای مقابله با آنچه تهدیدات موشکی ایران خوانده، نصب کرده است.

مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در واکنش به سخنرانی نفتالی بنت نوشت: ‌بنت گفته اسراییل سر اختاپوس را هدف گرفته است. وقتی ‘اتحادیه اطلاعاتی مقاومت’ برگ ها را رو کرد، خواهد فهمید چه کسی کجا را هدف گرفته است.

 باید دید در نهایت رژیم صهیونیستی تا چه اندازه به پیشروی ادامه خواهد داد و آیا در محاسبات خود تبعات تصمیم تهدید امنیت ملی ایران را گنجانده است یا خیر؟

منبع: خبرفوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها