کد خبر: 654637
تاریخ انتشار :

وام بانکی | وام بدون ضامن | وام با سود کم

شرایط دریافت وام بانکی اجاره خانه |جرئیات جدید از وام مسکن خانوارهای دارای ۳ فرزند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۱۷۰ هزار اجاره‌نشین برای وام ودیعه مسکن شرایط متقاضیان این تسهیلات را اعلام کرد.

شرایط دریافت وام بانکی اجاره خانه |جرئیات جدید از وام مسکن خانوارهای دارای ۳ فرزند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و... می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند. پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

وام بانکی

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اظهار کرد: وام ودیعه‌ مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که سیستم بانکی موظف است امسال 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کند، افزود: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال 1401 صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

وی از ثبت‌نام 170 هزار مستأجر برای وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن در تهران 100 میلیون، کلانشهرها 70 میلیون و سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن نهضت ملی مسکن اظهار کرد:‌ اگر تا کنون پیامک برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ارسال نشده به این معناست که هنوز زمین مسکن آن‌ها تامین نشده و تعداد متقاضیان در آن شهر و استان زیاد است و ظرف زمانی بیشتری را برای بررسی نیاز دارند. بنابراین به محض اینکه زمین متقاضی تامین شود، پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود.

اصلانی یادآور شد: ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند ‌با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود در سامانه نهضت ملی مسکن وضعیت تایید یا عدم تایید شرایط خود را مشاهده کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا، گفت: جلسات آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات مسکن برای سه فرزند به بالا در کمیسیون زیربنایی برگزار و کلیات آن تایید شد که امیدواریم برخی موارد باقیمانده نیز به زودی در کمیسیون‌های فرعی نهایی شود.

وام بانکی

سال گذشته و همزمان با ثبت نام متاهل‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، دولت با هدف تشویق مجردها به ازدواج و حل مشکل پیری جمعیت، پنج گروه از افراد جدید را فارغ از اینکه متأهل یا سرپرست خانوار باشند در نهضت ملی مسکن گنجاند و اجازه ثبت نام را به آنان داد.

دولت در طرح‌های مسکن به دنبال ایجاد مکانیزمی برای تشکیل خانواده و حل پیری جمعیت است و یکی از نکات مهم در رابطه با قانون جمعیت این است که بتوان فضایی ایجاد کرد تا افرادی که در سن ازدواج هستند انگیزه‌ای برایشان ایجاد شود تا اگر مشکل آن‌ها برای تأهل مسکن است، حل شود.

بر این اساس در مصوبه جدید هیات دولت که در شورای عالی مسکن با حضور رئییس جمهور بررسی و تصویب شد، برای نخستین بار مردان مجرد ۴۵ سال، پسران بالای ۱۸ سال و افرادی با بیماری خاص توانستند در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانواده نیز از گذشته امکان ثبت‌نام در طرح‌های حمایتی مسکن را داشتند.

با این حال عده‌ای معتقدند دو گروه از متقاضیان بازار اجاره یعنی دختران و پسران مجرد که از سایر شهرها به انگیزه اشتغال یا تحصیل از شهر خود و منزل پدر و مادر خارج شده و در شهر دیگری مشغول کار یا تحصیل یا هر دو هستند، باید مشمول دریافت این وام شوند.

پاسخ را محدودیت موجود در بندهای قانون مشخص می‌کند، زیرا درباره اینکه چرا مجردها نمی‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند محدودیت قانونی موجود است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که جمعیت خانوارهای مستاجر زیاد است تا جایی که از بین متقاضیان دریافت وام باز هم اولویت با افراد واجد شرایط است؛ بدین معنی که جامعه خانوارهای مستاجر کشور نیز طبقه بندی می شود و در نهایت آنانی که مستاجران از دهک‌های پایین هستند این وام را دریافت خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها