کد خبر: 654780
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با علی یوسف‌پور

رئیسی تا دیرنشده در تیم خود تجدیدنظر کند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی تلاش می کند و شب و روز می دود اما اگر اصلاح ساختارها را انجام ندهد سه سال دیگر ناموفق خواهد بود.

رئیسی تا دیرنشده در تیم خود تجدیدنظر کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار داریم. منتقدان دولت با یادآوری شعارهای انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، شرایط کنونی کشور را متضاد با از وعده ها می خوانند، در حالیکه حامیان دولت پیشرفت های حاصله را چشمگیر توصیف می کنند.

علی یوسف‌پور در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان تحقق وعده های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی گفت: دولت آقای رئیسی را باید منصفانه قضاوت کرد. خود شخص رئیس جمهور فعال و درکش از مسائل کشور خوب است. این دولت در عرصه سیاست خارجی توانست با عضویت در سازمان شانگهای گشایش ایجاد کند چون این سازمان مجموعه مهمی مقابل آمریکا و ناتو محسوب می شود.

وی افزود: در حوزه مبارزه با کرونا، دولت آقای روحانی فقط به 5 میلیون نفر واکسن زد اما این دولت عملکردش به گونه ای بود که تلفات ناشی از کرونا به صفر رسید. با وجود این دستاوردها، انتقادهایی هم به دولت سیزدهم به ویژه درباره ناهماهنگی اعضای تیم اقتصادی وارد است.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: تیم اقتصادی دولت نتوانستند با تدوین برنامه ای اوضاع را کنترل کنند. اگر آقای رئیسی بعضی از ساختارها را عوض نکند موفق نخواهد شد. مثل این می ماند که وقتی بیماری پاشویه می شود تبش پایین می آید اما اگر درمان مناسبی درباره او انجام نشود، دوباره تبش بالا می رود.

وی افزود: اواخر دولت آقایان هاشمی، احمدی نژاد و حسن روحانی تورم به بالای 50 درصد افزایش یافت چون 80 درصد اقتصاد ما دولتی است بنابراین وقتی اثر مُسکن ها از بین می رود، دوباره عوارض عفونت ظاهر می شود. دولت باید از تصدی گری هایش دست بردارد. کجای دنیا گوشت، ذرت، علوفه، گندم و مرغ را دولت وارد می کند؟ دولت باید واردات این اقلام را به تجار بسپارد و هر کسی هم خلاف کرد، مجازات کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به وضعیت نامطلوب نظام بانکی کشور اظهار کرد: تا این وضعیت اصلاح نشود، دولت در حوزه اقتصادی موفق نخواهد شد. آقایان دولتی یک کشور با اقتصاد سالم مثال بزنند که بهره بانکی‌اش 20 تا 30 درصد است. تولیدکننده چه طور می تواند با وام 20 درصد بهره محصول رقابت پذیر تولید کند.

وی ادامه داد: هم اکنون مصالح ساختمانی و مواد غذایی دست مردم است، در این حوزه ها شاهد کیفیت هستیم سال گذشته 300 میلیون متر مربع کاشی سرامیک و 20 میلیون تن سیمان صادر کردیم. مواد غذایی با کیفیت ایران به سایر کشورها صادر می شود. آقای رئیسی تلاش می کند و شب و روز می دود اما اگر اصلاح ساختارها را انجام ندهد سه سال دیگر ناموفق خواهد بود.

یوسف پور با بیان اینکه مردم به سفره خود نگاه می کنند، گفت: دولت باید به این موضوع توجه کند و وضعیتی را به وجود آورد که مردم بتوانند معیشت خود را اداره کنند.

وی با اشاره به جوانگرایی های صورت گرفته در سطوح مدیریت دولت افزود: هر جا رهبر معظم انقلاب درباره جوانگرایی سخن گفتند، ویژگی هایی همچون عقلانیت و مشاوره با کارشناسان برای جوانگرایی لازم دانستند. ایشان حتی فرمودند «اگر شهید قاسم سلیمانی زنده بود تا 10 سال دیگر به او حکم می دادم» پس ملاک جوانگرایی فقط سن و سال نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: مدیر جوان باید باتجربه، مبتکر، انقلابی، پرتلاش و خستگی ناپذیر باشد. وقتی در این دولت به کسی مسئولیت وزارت را می سپارند که حتی قبلا مدیرکل نبوده یا معاون امور استخدامی رئیس جمهور اصلا استخدام دولت نیست، این افراد تصمیماتی می گیرند که بعدها می تواند برای دولت چالش ایجاد کند. حتما کنار مدیران جوان باید افراد کارشناس و باتجربه حضور داشته باشند.  

وی افزود: در حادثه اخیر قطار که 20 نفر کشته و 100 مصدوم به جای گذاشت، آیا آقای صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن سابقا در وزارت راه و شهرسازی بوده است؟ اساسا تجربه کار اجرایی در این حوزه را دارد؟ او مسئول رادیو قرآن بود. ما مسلمانیم، پیامبر (ص) فرمودند «هر کسی مسئولیتی را قبول کند که شایسته آن مسئولیت نیست به خدا، رسول خدا و مردم خیانت کرده و کسی هم که او را منصوب کرد خائن است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: کسی که هیچ تجربه کار اجرایی ندارد و فقط ادعای حزب اللهی بودن دارد، آیا خیانت نیست که مسئولیتی را قبول کند؟ ضمن آنکه اصلا حاضر نیست مشورت بگیرد. قریب به 10 ماه از آغاز دولت سیزدهم می گذرد و آقای صالحی حتی یک ملاقات به شرکت های ریلی نداده است. در مجموع آقای رئیسی تا دیر نشده در تیم اجرایی اش حتما تجدیدنظر کند و کنار تیم اجرایی اش افراد باتجربه را به کار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها