کد خبر: 654921
تاریخ انتشار :

سیر تا پیاز فرستادن پیام محرمانه‌ آمریکا برای ایران

ایسنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فرستادن پیام محرمانه‌ برای ایران پیش از تصویب قطعنامه شورای حکام را تکذیب کرد.

سیر تا پیاز فرستادن پیام محرمانه‌ آمریکا برای ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی‌اش که به صورت مکتوب در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه ایران گفته است، «طرف آمریکایی به ایران گفته است، قطعنامه شورای حکام خالی از محتواست» و چند روز قبل نیز یک منبع مطلع مدعی شده بود «بایدن ۴۸ ساعت پیش از تصویب قطعنامه شورای حکام، پیام محرمانه‌ای برای ایران فرستاده و گفت بود، لحن قطعنامه شورای حکام ضعیف شده، تلافی نکنید چون به خاطر کنگره دست دولت من بسته است»، آیا او فرستادن این پیام به ایران را تایید می‌کند، گفت: من فرستادن این پیام به ایران را تکذیب می‌کنم. من از این که چنین پیامی فرستاده شده باشد، اطلاعی ندارم، کسی هم در وزارت امور خارجه نمی‌داند.

پرایس در توضیح این که آیا موافق است که لحن این قطعنامه و بیانیه آمریکا در جلسه شورای حکام ملایم بوده است، گفت: ما می‌خواستیم نگرانی جدی‌مان را درباره وضع فعلی برنامه هسته‌ای ایران نشان دهیم. این دقیقا همان کاری است که قطعنامه شورای حکام انجام داد. این قطعنامه نگرانی‌های جدی ما را در این باره روشن ساخت که ایران پاسخ باورپذیری به سوالات آژانس در زمینه مواد و فعالیت‌های بالقوه هسته‌ای و اعلام نشده در ایران ارائه نداده است. این اقدامی است که شورای حکام مدتی بود انجام نداده بود. ما فکر کردیم مهم است آمریکا با متحدان اروپایی و دیگر شرکایمان در شورای حکام برای رسیدن به این قطعنامه جهت فرستادن یک پیام همکاری نزدیکی بکند.

او در پاسخ به این که شرکت ماهواره‌ای Maxar تصاویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد ایران احتمالا در حال انجام دادن فعالیت‌های ماهواره‌ای بوده است، آیا می‌تواند نظری در این باره ارائه بدهد و واکنش آمریکا چه خواهد بود، گفت: ایران طبق معمول انتخاب کرده است که تنش‌ها را افزایش دهد. ایران معمولا انتخاب کرده است که  اقدامات تحریک‌آمیزی انجام بدهد. ما از ایران می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش دهد، فعالیت‌های تحریک‌آمیزش را متوقف کند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها