کد خبر: 655037
تاریخ انتشار :

سالیوان باز هم توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا باز هم توپ مذاکرات وین را در زمین تهران انداخت و گفت: توپ در زمین ایران است و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

سالیوان باز هم توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در مرکز امنیت جدید برای آمریکا گفت: بازگشت به برجام همچنان یک "احتمال زنده" است. یک توافق بر روی میز وجود دارد. توپ در زمین ایران است و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به تاثیرات اقدامات تخریبی آمریکا در مسیر دیپلماسی و مذاکرات وین از جمله صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس و نیز تحریم های جدید علیه صنعت پتروشیمی ایران مدعی شد: اقداماتی که ایران هم اکنون درحال انجام آنهاست از جمله غنی سازی اورانیوم و حذف تمهیدات نظارتی از جمله دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی، به صورت اساسی کمکی نمی کنند و ما به نوبه خود به این اقدامات از طریق افزایش فشارهای اقتصادی  پاسخ می دهیم.

 سالیوان در حالیکه بارهای مقامات دولت بایدن به شکست سیاست های فشار حداکثری دوره دونالد ترامپ اذعان کرده اند، گفت: ما تحریم های اضافی علیه ایران وضع کرده ایم و تحریم های بیشتری در راه خواهند بود. اما همه این مسایل در قالب پایبندی در مقابل پایبندی به برجام قابل رسیدگی است.

وی مدعی شد: بازگشت به برجام همچنان یک "احتمال زنده" است. یک توافق  بر روی میز وجود دارد که از نظر ما در راستای منافع آمریکا و متحدانمان است و ایران نیز می تواند به آنچه برجام ارائه می دهد، دست یابد. | منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها