کد خبر: 655068
تاریخ انتشار :

دانمارک مدعی نقض حریم دریایی خود توسط روسیه شد

وزارت خارجه دانمارک سفیر روسیه را احضار و مراتب اعتراض کشور متبوع خود به خاطر نقض حریم دریایی این کشور توسط یک ناو روسی را به وی ابلاغ کرد.

دانمارک مدعی نقض حریم دریایی خود توسط روسیه شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، کانال 2 تلویزیون دانمارک در گزارشی به نقل از نیروهای مسلح این کشور مدعی شد که  یک ناو روسی حریم آبهای سرزمینی این کشور را در شمال جزیره برنهولم در شمال دریای بالتیک نقض کرده است.

مورتن بودسکوف وزیر دفاع دانمارک از این وضعیت تحت عنوان بالا رفتن سطح تنش در دریای بالتیک یاد کرد اما در عین حال تصریح کرد: هیچ تهدید مستقیمی علیه دانمارک وجود ندارد.

یپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک نیز مدعی شد، کشتی جنگی روسیه در طول شب گذشته دو بار آبهای سرزمینی این کشور را نقض کرده است.

وی در پیامی توئیتری، اقدام روسیه را غیرقابل قبول و تحریک آمیز عنوان کرد.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ماه فوریه موجب تیره شدن روابط کشورهای اروپایی و کرملین شد. کشورهای غربی از جمله دانمارک تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال و به کی یف کمک های تسلیحاتی ارائه کردند.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها