کد خبر: 655072
تاریخ انتشار :

دمشق: جنگ تروریستی و اشغالگری آمریکا و ترکیه باعث افزایش رنج مردم سوریه شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ تروریستی و اشغالگری ترکیه و آمریکا باعث تشدید درد و رنج ملت سوریه و افزایش معلولیت شده است.

دمشق: جنگ تروریستی و اشغالگری آمریکا و ترکیه باعث افزایش رنج مردم سوریه شده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، طی اظهاراتی در پانزدهمین نشست کشورهای عضو کنوانسیون حقوق افراد معلول افزود: اقدامات یکجانبه و تحمیلی غرب علیه سوریه منجر به کاهش کیفیت خدمات به افراد معلول و تشدید مضاعف درد و رنج آنها شده است.

صباغ همچنین عنوان کرد: جنگ تروریستی علیه سوریه تأثیر زیادی بر اوضاع افراد معلول داشت و حملات نیروهای اشغالگر ترکیه و آمریکا به بهانه‌های واهی منجر به افزایش معلولیت در میان شهروندان شد و همچنین منجر به مواجهه مداوم غیرنظامیان با مواد منفجره و مین‌های زمینی در مناطقی که ارتش عربی سوریه از دست گروه های تروریستی آزاد کرده است، شده است.

وی افزود: اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه سوریه منجر به کاهش خدمات به معلولان و کاهش توانایی دولت در ارائه خدمات توانبخشی به آنها و دسترسی آنها به لوازم اساسی همچون صندلی‌های چرخ دار و سایر تجهیزات پزشکی شده و همین اقدامات منجر به تشدید درد و رنج فیزیکی و روانی معلولان شده است. همچنین شیوع بیماری همه گیر COVID-19 نیز به این چالش ها افزوده است.

وی با بیان اینکه سوریه کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق افراد معلول را در سال 2009 تصویب کرد که با روند کلی سیاست این کشور در قبال افراد معلول مطابقت دارد، اظهار داشت: قانون سوریه هرگونه اشکال تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را ممنوع کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که سوریه با سازمان‌های بین المللی و نمایندگی‌های تخصصی آن در زمینه حمایت از افراد معلول همکاری و از تلاش‌های آنها برای ایجاد زندگی مستقل و مشارکت کامل معلولان در همه ابعاد زندگی حمایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها