کد خبر: 655088
تاریخ انتشار :

ورود رئیس‌جمهور به قرچک؛ بازدید رئیسی از یک طرح مسکن

ایرنا/ رئیس جمهور روز شنبه با حضور در شهرستان قرچک از مجتمع مسکونی یکهزار واحدی قرچک موسوم به سبحان بازدید کرد.

ورود رئیس‌جمهور به قرچک؛ بازدید رئیسی از یک طرح مسکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۱۸ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.

این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شود که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته است.

این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های ان به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.

بر اساس قانون، با احداث هر ۲۰۰ واحد مسکونی، لازم است تا یک مدرسه توسط سازندگان احداث شود که با احتساب یکهزار و ۳ واحدی که در این مجتمع ساخته شده، مالکان می‌بایست نسبت به  احداث پنج واحد آموزشگاهی اقدام می‌کردند که این کار انجام نشده و این در حالی است که شهرستان قرچک با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی روبرو است.

در جریان سفر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به شهرستان قرچک به نمایندگی از سوی آیت الله رئیسی، قرار شد تا این مجتمع مسکونی پس از رفع مشکلات، در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مردم و مسئولان امیدوارند تا با سفر رئیس جمهور به قرچک، زمینه این مهم فراهم شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها