کد خبر: 655326
تاریخ انتشار :

تقد تند پمپئو به تلاش بایدن برای بازگشت به برجام

ایسنا/ وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با تکرار ادعاهایش علیه ایران، باری دیگر به انتقاد از سیاست دولت جو بایدن در قبال توافق هسته‌ای پرداخت.

تقد تند پمپئو به تلاش بایدن برای بازگشت به برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو،‌ وزیر امور خارجه پیشین آمریکا باری دیگر با انتقاد از سیاست دولت جو بایدن در قبال توافق هسته‌ای، در گفت‌وگویی با این شبکه گفت که بایدن با تلاش برای رسیدن به توافقی با ایران، ثباتی را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در خاورمیانه ایجاد شده بود، بر هم زده است.

او مدعی شد، رفتن به سراغ توافق هسته‌ای «احمقانه» باعث بالاتر رفتن قیمت انرژی و «بدتر شدن وضع زندگی‌ آمریکاییان» شده است.

به ادعای پمپئو، در حالی که دولت بایدن امیدوار است بتواند ایران را راضی نگه دارد، امکان این وجود دارد که ایران تنگه هرمز را ببندد و این کار موجب بالاتر رفتن قیمت انرژی شود.

وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ که با در پیش گرفتن سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران، به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و علاوه بر بازگردانی تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی هم علیه ایران اعمال کرد، در بخش دیگری از این گفت‌وگو مدعی شد، تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای همچنین ممکن است بر روابط آمریکا و دیگر کشورها در منطقه اثر بگذارد.

پمپئو در ادامه مدعی شد: وقتی در قبال اسراییل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، طرف ایران را بگیرید، وقتی طرف بزرگ‌ترین حامی تروریسم جهان را بگیرید، رهبران آن‌ها[اسراییل، عربستان و امارات] دیگر به آمریکا اعتماد ندارند و احتمال این که به جو بایدن لطفی بکنند، به شدت کم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها