کد خبر: 655479
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان | چه زمانی رتبه بندی معلمان اجرایی می شود؟

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: سوال بنده این است چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟ چرا که مجلس قانون آن را تصویب کرده و باید الان اجرایی شود.

آخرین جزییات از رتبه بندی معلمان | چه زمانی رتبه بندی معلمان اجرایی می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم.

رتبه بندی معلمان

حجت الاسلام علیرضا سلیمی  مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بسیاری از دارو‌های بیماری‌های خاص گران شده است و تعداد زیادی از مردم به ما مراجعه کردند و می‌گویند توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای ساداتی نژاد! به داد دامداران و مرغداران برسید. دامداران و مرغداران برای تأمین خوراک دام و طیور توان ندارند و اگر این مسیر ادامه پیدا کند حتماً تولید دچار آسیب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز صنایع آسیب‌های زیادی به دلیل قطعی برق دیده‌اند و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید این موضوع را ساماندهی کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟ چرا که مجلس قانون آن را تصویب کرده و باید الان اجرایی شود پرداختی بازنشستگان ایران دارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کند.

رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام اعضای هیأت‌های ممیزی رتبه‌بندی معلمان صادر شده است و جلسات مقدماتی هیأت‌های ممیزی در استان‌ها و مناطق در حال برگزاری است.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: منتظر ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان توسط رئیس‌جمهور هستیم.

وی ادامه داد: احکام اعضای هیأت‌های ممیزی صادر شده است و جلسات مقدماتی هیأت‌های ممیزی در استان‌ها و مناطق در حال برگزاری است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه زیرساخت‌ها و تمهیدات اجرایی بررسی مستندات و مدارک معلمان در حال انجام است، افزود: سامانه‌ای از سوی مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش تعریف شد که مدارک و مستندات فرهنگیان در آنجا تجمیع شود و اجرای رتبه‌بندی به محض ابلاغ، اجرا شود.

وی در پاسخ به این پرسش که عنوان شده بود رتبه‌بندی در پایان فصل بهار اجرا می‌شود، گفت: بررسی‌های کارشناسی رتبه‌بندی در هیأت وزیران انجام شده است و اکنون در مرحله ابلاغ است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان طبق مصوبه مجلس شد.

حسین حق‌وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان می‌بایست طبق مصوبه مجلس و آنچه که مورد تأیید شورای نگهبان است اجرا شود.

وی افزود: معلمان ماه‌هاست منتظر تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان هستند، اما همچنان بن‌بست‌هایی در مسیر اجرایی شدن این قانون وجود دارد که باید برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از بن‌بست‌ها در مسیر اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، نحوه تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون در دولت است، به طوری که این آیین‌نامه‌ها در راستای منافلع معلمان تدوین نشده و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

حق‌وردی تأکید کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهان اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان طبق آنچه که در مجلس تصویب و تأیی شده است، هستیم.

وی اضافه کرد: باید به وضعیت معیشتی معلمان در این شرایط سخت رسیدگی شود، آن‌ها جزو اقشار زحمتکش جامعه هستند که تربیت نسل‌های آینده کشور را به عهده دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس همواره حامی معلمان است و قانون رتبه‌بندی معلمان نیز با وجود کش قوس‌های فراوان در همین راستا تصویب و تأیید شده است.

نماینده گناباد در مجلس گفت: شاهد آئین نامه ناقص و خلاف قانون رتبه بندی معلمان هستیم لذا هرچه سریع تر این آئین نامه را مطابق قانون اصلاح کنید و همچنین قانون مجلس درباره حقوق بازنشستگان نیز باید اصلاح شود.

محمد صفائی نماینده گناباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما شاهد آئین‌نامه ناقص و خلاف قانون رتبه بندی معلمان هستیم بنابراین هرچه سریع تر این آئین نامه را مطابق قانون اصلاح کنید و دیگر آنکه قانون مجلس درباره حقوق بازنشستگان نیز باید اصلاح شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها