کد خبر: 655732
تاریخ انتشار :

دلیل تورم جهانی از نگاه پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه با رد اتهامات اعضای گروه هفت مبنی بر اینکه عملیات ویژه روسیه در اوکراین عامل تورم جهانی است، اقدامات غیرمسئولانه گروه هفت را عامل این بحران عنوان‌ کرد.

دلیل تورم جهانی از نگاه پوتین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ولادیمیر پوتین در نشست ویدئوکنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس که به میزبانی چین برگزار شد، خاطرنشان کرد: افزایش شدید تورم دیروز اتفاق نیافتاده است بلکه نتیجه سال ها سیاست کلان اقتصادی غیرمسئولانه کشورهای عضو گروه هفت است.

وی با اشاره به اختلال در زنجیره تامین و نظام مالی و تجاری جهان گفت: روسیه مانع صادرات غلات اوکراین نمی شود و برخی به این نگرانی های ساختگی دامن می زنند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: روسیه آماده عمل به تمامی تعهدات خود در حوزه تامین محصولات کشاورزی، کود شیمیائی، حامل های انرژی و دیگر محصولات حیاتی است.

پوتین از تلاش برخی کشورها برای تضعیف نقش سازمان ملل در جهان انتقاد کرد و گفت: برخی موضوع ایجاد نظم مبتنی بر قانون را مطرح می کنند اما سئوال اینجاست که کدام قوانین منظور است و چه کسانی قرار است این قوانین را بنویسند.

وی خواستار تلاش گروه بریکس پلاس برای ایجاد نظمی چندقطبی در جهان بر اساس مردم سالاری واقعی شد.

رئیس جمهوری روسیه امروز به دعوت رسمی شی جیپینگ رئیس‌ جمهوری خلق چین در چهاردهمین اجلاس سران بریکس و جمع دیگری از کشورها موسوم به «بریکس پلاس» سخنرانی کرد. این اجلاس به صورت مجازی برگزار شد.

مسئولان برگزاری نشست بریکس، موضوع اصلی آن را «گفت‌وگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی» اعلام کرده‌اند.  

بریکس شامل اقتصادهای نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است و ایده شکل‌گیری آن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. اولین اجلاسیه بریکس در سال ۲۰۰۹ برگزار شده و در روزهای گذشته چین میزبان چهاردهمین اجلاسیه بوده است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و بخش قابل توجهی از قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد. در اجلاس بریکس‌پلاس، صرفا ایران از منطقه خاورمیانه دعوت شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها