کد خبر: 655964
تاریخ انتشار :

واکنش معنادار آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح ایران

ایسنا: یک‌سخنگوی کاخ سفید در پی پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح، مدعی شد، این اقدام ایران «غیرمفید و بی‌ثبات‌کننده» است

واکنش معنادار آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک سخنگوی کاخ سفید در پی پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح، مدعی شد، این اقدام ایران «غیرمفید و بی‌ثبات‌کننده» است. این سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که دولت آمریکا نسبت به استفاده از تحریم‌ها و اقدامات دیگر در زمینه ممانعت از توسعه‌های بیشتر برنامه موشک‌های بالستیک ایران تعهد دارد.

به گزارش روزنامه تایمز اسراییل، یک‌ سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پرتاب ماهواره بر ذوالجناح توسط ایران گفت، آمریکا از پرتاب ماهواره‌بر در روز یک‌شنبه باخبر است و این اقدام ایران را «غیرمفید و بی‌ثبات‌کننده» تلقی کرد.

این سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که دولت آمریکا نسبت به استفاده از تحریم‌ها و اقدامات دیگر در زمینه ممانعت از توسعه‌های بیشتر برنامه موشک‌های بالستیک ایران تعهد دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش‌تر در پاسخ سوالی درباره آماده‌سازی ایران در ماه اخیر برای پرتاب این ماهواره‌بر، به خبرنگاران گفته بود که آمریکا از ایران می‌خواهد از وضع موجود تنش‌زدایی کند.

پرایس گفته بود: ایران به طور مداوم انتخاب کرده است که تنش‌ها را گسترش دهد. این ایران است که مدام خواسته است اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهد.

راب لودوویک، یک سخنگوی پنتاگون هم گفت که ارتش آمریکا « به رصد دقیق فناوری پرتاب فضایی مناسب توسط ایران و چگونگی ارتباط آن با پیش‌رفت‌ها در برنامه موشک‌های بالستیکش ادامه خواهد داد.»

به گزارش ایسنا، ادعاهای این مقامات آمریکایی علیه ایران در زمینه دستاورد اخیر ایران در حوزه هوافضا در پی این مطرح می‌شود که دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، دیروز انجام شد.

سخنگوی وزارت دفاع در این باره گفت: این ماهواره برِ سه مرحله ای از نظر ویژگی های فنی، قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفته است تصریح کرد: به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه ی این ماهواره برِ ترکیبی با بهره گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز شده است.

گفتنی است ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها