کد خبر: 656030
تاریخ انتشار :

واکنش نماینده به تجمع نوجوانان شیرازی:متدینان خروش کنند

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در واکنش به تجمع نوجوانان شیرازی می‌گوید: خون شهدا، آخرین امضا برای ماست. در برخی خاطرات آن‌ها می‌بینیم که آن‌ها تا آخرین لحظه، دغدغه حجاب و حراست از کیان و نوامیس را داشتند. آن‌ها جانشان را برای حفظ ناموس دادند، از این‌رو همه دستگاه و نهاد‌ها باید در مقابل صحنه‌های بی‌حجابی و بی‌حیایی محکم بایستند و نگذارند هنجارشکنی در کشور باب شود.

واکنش نماینده به تجمع نوجوانان شیرازی:متدینان خروش کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حضور دختران و پسران نوجوان در پارک اسکیت شیراز بازتاب زیادی داشت. برخی معتقد بودند نسل جدید دیگر با فشار حاضر به پذیرش چیزی نیست و برخی می‌گفتند باید با آن‌ها برخورد کرد تا به زعم خودشان دیگر هنجارشکنی نکنند. محمدتقی نقدعلی نماینده اصولگرای خمینی‌شهر از گروه دوم است که معتقد به برخورد سخت با هنجارشکنان است.

او به رویداد۲۴ گفته «برخورد جدی با افراد هنجارشکن حاضر در این برنامه، حق و خواسته توده‌های مردم است، زیرا بحث حجاب به عنوان یکی از مسلمات دین و نصوص قطعی قرآن کریم، غیرقابل انکار است و کسی نمی‌تواند اصل و ضرورت حجاب را منکر شود مگر اینکه ضروریات دین را نداند یا نخواهند بداند.»

نماینده خمینی‌شهر می‌گوید: برخی از این اتفاقات و هنجارشکنی‌ها، حساب‌شده و برخی به خاطر این است که انسا‌ن‌های جاهل در این مسیر قرار گرفتند و کار را مدیریت کردند. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی در برابر دیدگان مردم باید وارد صحنه شد. به همه دلسوزان انقلاب، متدینان کشور، دغدغه‌مندان دیانت، اساتید دانشگاه، مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه عرض می‌کنم که فارغ از برخی مسائلی که جامعه مثل معیشت گرفتار آن هستند که شاید بسیاری از آن‌ها بر اثر سوءمدیریت‌ها و عملکرد ضعیف قوای حاکم باشد، باید در برابر این اتفاقات، خروش پیدا کنند و سکوت، جایگاهی ندارد.

او با اشاره به اینکه چنین اجتماعاتی به هیچ وجه نباید تکرار شود، می‌گوید: «سیستم‌های امنیتی و قضایی باید با برخورد مناسب وارد عرصه شوند. در عینِ ارشاد و آگاه کردن جاهلان، هیچ منافاتی ندارد که با کسانی که نظام‌مند و هدف‌مند این صحنه‌ها را رقم زدند، شدیداً برخورد قضایی شود.»

نقدعلی می‌گوید: هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی، در این باره قانون صریح داریم و توجیهاتی از این‌دست که این تجمعات، مجوز داشته است، منکر برخورد نمی‌شود، چون نهاد‌های مجوردهنده مجوز معصیت ندادند و دنبال این نبودند که اختلاط زن و مرد حاصل شود یا کشف حجاب به وقوع بپیوندد. این رفتار‌ها همخوانی با قانون و شرع مقدس ندارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس می‌گوید: خون شهدا، آخرین امضا برای ماست. در برخی خاطرات آن‌ها می‌بینیم که آن‌ها تا آخرین لحظه، دغدغه حجاب و حراست از کیان و نوامیس را داشتند. آن‌ها جانشان را برای حفظ ناموس دادند، از این‌رو همه دستگاه و نهاد‌ها باید در مقابل چنین صحنه‌هایی محکم بایستند و نگذارند هنجارشکنی در کشور باب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستگیری نوجوانان اشکالی ندارد؟ می‌گوید: کاملاً بلااشکال است. اگر بخواهیم برای هر اقدام قانونی و حفظ و حراست از کیان و ناموس و حیا و عفاف جامعه، نگا‌ه‌مان به نظر اجانب، ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی باشد، باید از چهارچوب‌های انقلاب اسلامی عقب‌نشینی کنیم. پس همان‌طور که به برخی بدگویی این افراد توجه نکردیم در این موضوعات هم باید بی‌توجه به واکنش آن‌ها، کارمان را انجام دهیم.

نقدعلی می‌گوید: خواسته توده‌های مردم، برخورد با عوامل این‌دست برنامه‌هاست. چه کسانی که عِرق و عُلقه ایمانی و دینی دارند و چه افرادی که دغدغه ناموس دارند ولو عِرق دینی نداشته باشند، می‌خواهند در این ماجرا‌ها برخورد لازم صورت بگیرد. هیچ ایرانیِ با غیرتی اجازه نمی‌دهد به این شکل، ناموس در معرض اختلاط، حراج و تاراج قرار بگیرد.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها