کد خبر: 656056
تاریخ انتشار :

در موضوع استیضاح فاطمی امین چه اتفاقی رخ داد؟

آخرین خبر/ پس از دو روز جنجال رسانه‌ای در موضوع استیضاح وزیر صمت، رئیس مجلس حسب درخواست رئیس جمهور از درخواست کنندگان استیضاح خواست تا دو ماه به دولت (و نه وزیر) وقت بدهند تا با تفکیک وزارتخانه‌ صمت به بازرگانی و صنعت عملا فاطمی امین دیگر وزیر نباشد.

در موضوع استیضاح فاطمی امین چه اتفاقی رخ داد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از دو روز جنجال رسانه‌ای در موضوع استیضاح وزیر صمت، رئیس مجلس حسب درخواست رئیس جمهور از درخواست کنندگان استیضاح خواست تا دو ماه به دولت (و نه وزیر) وقت بدهند تا با تفکیک وزارتخانه‌ صمت به بازرگانی و صنعت عملا فاطمی امین دیگر وزیر نباشد.

این امر از آن جهت مهم است که اولا با تفکیک وزارتخانه‌ها، فاطمی امین دیگر وزیر نخواهد بود و درصورت معرفی مجدد از طرف دولت باید دوباره رای اعتماد بگیرد و ثانیا درخواست رئیس دولت اجابت شده است. 

امکان قانونی این کار از آن جهت وجود داشت که استیضاح در صحن علنی اعلام وصول نشده بود و دکتر قالیباف نیز تاکید کرد که اگر نمایندگان خواهان استیضاح هنوز بر درخواست خود پافشاری کنند، وی نیز مرّ قانون را اجرا خواهد نمود و استیضاح را اعلام وصول خواهد کرد

لذا قالیباف عملا هم درخواست رئیس جمهور را اجابت کرد، هم فاطمی امین را از وزارت جدا نمود (حدود دو ماه دیگر که وزارتخانه تفکیک شد) و هم عمل غیرقانونی انجام نداد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها