کد خبر: 656270
تاریخ انتشار :

مشاور عالی فرمانده ارتش: وضعیت آمریکا و اروپا بدتر از ایران است

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است، در حالیکه وضعیت آمریکا و اروپا به مراتب بدتر از ایران است.

مشاور عالی فرمانده ارتش: وضعیت آمریکا و اروپا بدتر از ایران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است، در حالیکه وضعیت آمریکا و اروپا به مراتب بدتر از ایران است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه ۹ تیر در بیست و چهارمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو شهرستان ملایر اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه‌ ما ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی است تا بتوانیم پاسخ کوبنده‌ای به تهدیدات دشمن داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی رزمی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات دشمن، گفت: چنانچه کسی بخواهد به خاک و مرز جمهوری اسلامی تعدی کند، با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای مواجه خواهد شد.

پوردستان به رصد تمامی تحرکات دشمنان در مرزها و خارج از منطقه اشاره کرد و افزود: متناسب با تهدیدها، ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هرگز غافلگیر نخواهند شد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح در حوزه دفاعی، هوایی، زمینی، فضایی و دریایی و زیرسطحی توانمندی و قابلیت‌های زیادی دارد و ید واحده زیر پرچم فرمانده کل قوا انجام وظیفه می‌کند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای نظام و انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: همین جوانان بودند که جمهوری اسلامی را به اوج قله‌های علمی رساندند و هر جایی که کشور نیاز داشت، جلوتر از همه حاضر شدند.

پوردستان با بیان اینکه تکیه رهبر فرزانه انقلاب به جوانان و نسل امروز و آینده است، تصریح کرد: به واسطه وجود جوانانی خلاق و زبده، تمامی سلاح‌ها و تجهیزات دفاعی در داخل کشور تامین و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه جنگ نرم دشمن، قلب‌ها و فکرهای مردم ما مورد هدف قرار گرفته است، افزود: دشمن با هزینه‌های میلیاردی تلاش می کند در ایمان و اعتقادات جوانان تزلزل ایجاد و با سوالات انحرافی و روایات جعلی جوانان ما را دچار لغزش کند.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران مایوس کردن جوانان از دولت، نظام، انقلاب و مسئولان را هدف دیگر دشمنان در جنگ نرم و جدا کردن مردم از دولت دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از طریق شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور است، در حالیکه وضعیت آمریکا و اروپا به مراتب بدتر از ایران است.

وی گفت: دشمن غافل از این است که اراده خدا بر گسترش دین است و همین یادواره‌های شهدا، هیات‌های عزاداری، تجمعات سلام فرمانده، کانون‌های نورانی هستند که تلالو آنها دل های جوانان را روشن می‌کند.

پوردستان تشکیل تمدن نوین اسلامی و ظهور ولایت عظمی را دو هدف مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: در این راستا دو وظیفه فردی و اجتماعی بر عهده داریم و به عنوان اولین وظیفه فردی باید بنیه‌های اعتقادی و ایمانی خود را حفظ و تقویت کنیم.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی افزایش قدرت علمی را از دیگر وظایف فردی دانست و مطرح کرد: برای تحقق وظایف اجتماعی باید در سلامت اعتقادی جامعه اثرگذار و طبق تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب، جهاد تبیین و روشنگری نسبت به خانواده و جامعه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را ببینیم و به ساده‌اندیشان تذکر و آگاهی دهیم، اظهار کرد: خودمان اپوزیسیون نظامی که برآمده از خون شهدا است، نباشیم.

پور دستان در بخش دیگری شهدا را دست گرفته مکتب امامی دانست و افزود: شهدا یکه و تنها در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و هیهات من الذله را سر دادند و با عشق، شادابی و نشاط در صحنه حاضر شدند و ماموریت بزرگ خود را انجام دادند.

وی به تشریح شرایط سخت دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: استکبار جهانی کشور را تحریم کرده بود و هیچ کشوری با ما ارتباط برقرار نمی‌کرد.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی با اشاره به سهمیه بندی بودن مهمات در سال های جنگ، ادامه داد: صنعت داخلی کشور مانند امروز پیشرفت نکرده بود که بتواند نیازهای کشور و نیروهای مسلح را تامین کند.

پوردستان با بیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای منطقه پشت سر رژیم بعثی عراق قرار گرفته بودند، تصریح کرد: دنیا دو قسمت (اردوگاه شرق و غرب) شد و هر جنگی رخ می‌داد، آمریکا یک طرف و شوروی طرف دیگر بود، اما در جنگ تحمیلی ما، آمریکا و شوروی پشت سر صدام قرار گرفتند.

وی اخلاص و روح بزرگ جوانان را دلیل اصلی پیروزی در این جنگ نابرابر دانست و تاکید کرد: امروز به واسطه توطئه‌هایی که دشمنان علیه ما طراحی کرده‌اند، شرایط ما بسیار سخت‌تر از شرایط جنگ تحمیلی است چرا که دشمن از طریق رسانه‌های خود، افکار و عقاید مردم را هدف قرار داده است.

مشاور عالی فرمانده ارتش جمهور اسلامی یادآور شد: امروز در عصر غیبت قرار داریم و نشانه‌های فراوانی وجود دارد که باید خود را بیش از گذشته آماده کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها