کد خبر: 656281
تاریخ انتشار :

خواسته‌های اعضای سنا از بایدن پیش از سفرش به ریاض

اعضای سنای آمریکا خواسته‌هایی را به رئیس جمهور این کشور قبل از سفرش به عربستان ارائه کردند و از او خواستند وضعیت حقوق بشر در عربستان را در رأس نشست‌هایش قرار دهد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اعضای سنای آمریکا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نادیده گرفتن منافع آمریکا و حقوق اساسی تشبیه کردند.

اعضای سنای آمریکا در نامه خود آورده‌اند: نمی‌توانیم اجازه بدهیم که محمد بن سلمان فکر کند می‌تواند بدون مجازات شدن حکمرانی کند. ما از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهیم در عربستان برای مسائل زیر تلاش کند:

-آزادی مخالفان ذکر شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر یا ارائه اسناد موثق درباره ارتکاب جرایم از سوی آن‌ها

-ارجاع پرونده شکنجه کنندگان زندانیان به دادگاه

-لغو ممنوعیت سفر مدافعان حقوق بشر و دیگر فعالان از جمله شهروندان آمریکایی

- پایان نظارت غیرقانونی یا گروگان گرفته شدن از سوی دولت یا انواع دیگر سرکوب فرامرزی به ویژه در خاک آمریکا

- کمک نکردن به شهروندان سعودی که با اتهامات جنایی در خارج روبرو هستند برای فرار از مجازات

-پایان ولایت مرد بر زن

-توقف اجرای احکام اعدام

-حفظ آتش‌بس یمن.

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که سناتور جف مرکلی، پاتریک لیهی، رون وایدن و ریچارد بلومنتال این نامه را امضا کرده‌اند.

متن نامه شامل انتقادات شدید از عربستان است. آن‌ها در این نامه آورده‌اند: قتل هولناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که محمد بن سلمان دستور آن را داده بود زشت ترین چهره از نظامی است که همواره به ترساندن مخالفان در داخل و خارج اقدام می‌کند. ژانویه ۲۰۲۲ دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره چگونگی هدف قرار گرفتن مخالفان سعودی در آمریکا از سوی نظام سعودی که نقض آشکار حاکمیت ملی است گزارشی را ارائه کرد. در گزارش صادره از سوی سازمان فریدم هاوس آمده است که مخالفان سعودی در آمریکا اشاره کردند تصمیم عدم مجازات محمد بن سلمان به دلیل قتل خاشقجی تأثیر هولناکی دارد و احتمالا دیگر عربستان هر کاری دلش بخواهد بکند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها