کد خبر: 656296
تاریخ انتشار :

ر سخنرانی در پارلمان اوکراین

فون در لاین: دورنمای اروپایی بسیار روشن پیش روی اوکراین است

اورزولا فون درلاین، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا در جریان سخنرانی خود در پارلمان اوکراین عنوان کرد که اوکراین در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای تعیین وضعیت کاندیدای پیوستن برای این کشور، اکنون "دورنمای اروپایی بسیار روشنی" در پیش روی خود دارد.

فون در لاین: دورنمای اروپایی بسیار روشن پیش روی اوکراین است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، فون در لاین امروز جمعه در یک سخنرانی از طریق ویدیوکنفرانس خطاب به این پارلمان تصریح کرد: "اوکراین اکنون یک دورنمای اروپایی بسیار روشن دارد. و اوکراین یک کشور کاندیدا برای پیوستن به اتحادیه اروپا است، چیزی که تا پنج ماه پیش تقریبا غیرقابل تصور به نظر می‌رسید."

او افزود: بنابراین امروز قبل از هر چیز زمانی برای جشن گرفتن این نقطه عطف تاریخی، پیروزی عزم و اراده و پیروزی برای کل جنبشی که هشت سال پیش با "جنبش اعتراضی میدان" آغاز شد است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در عین این که خواستار "وحدت" در میان قانونگذاران اوکراینی شد، تصریح کرد: اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا راهی طولانی در پیش رو دارد اما اروپا در هر قدم از این راه در کنار آن خواهد بود.

فون در لاین لاین در سخنرانی خود در پارلمان اوکراین که پس از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعطای وضعیت کاندیدای پیوستن به این اتحادیه به کی یف ایراد شد گفت: "راه طولانی در پیش است، اما اروپا در هر قدم از راه، تا هر زمانی که طول بکشد، از این روزهای سیاه جنگ تا لحظه‌ای که شما  از در منتهی به اتحادیه اروپا عبور کنید، در کنار شما خواهد بود.".

رئیس کمیسیون اروپا خطاب به این پارلمان خاطر نشان کرد: گام‌های بعدی در دسترس شماست. او خواستار اتحاد و اراده در این روند طولانی پیش رو شد.

فون در لاین ادامه داد، برای اینکه اوکراین به عنوان یک عضو کامل به اتحادیه اروپا بپیوندد، باید اصلاحاتی را از جمله اقداماتی برای مقابله با فساد و بریدن بال های الیگارشها اجرا کند.

وی افزود: راه اروپایی شما و بازسازی کشور دست به دست هم خواهند داد. اوکراین پیشتاز خواهد بود. سرمایه گذاری های هنگفت باید انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها